CARINA du är för alltid

image157

Denna kom i ett kuvert i min brevlåda.

Jag klämde på det tjocka kuvertet. Handstilen var bekant. Men jag kopplade inte. Alls. Vad är detta. Avsändare: carina. Carina? Carina vem? Carina vad? Jag känner ingen Carina.

Det var något i mitt bakhuvud som sa att det gjorde jag visst. En lista med människor rann igenom mitt huvud. Och precis när jag stack ner pennspetsen i kuvertet och sprättade upp kom jag på "Carina and the Wild Child". Just det. Självklart. 

Det var ju hennes handstil, trots allt.

Dannyboy & kärleken var en bok jag hittade på jobbet när den skulle slängas. Faktiskt, det var en hög med böcker som skulle slängas  - skamfilade omslag, feltryckta, och på annat sätt defekta böcker. Denna var den enda som verkade lovande, och oj, om den var det.

Jag älskar den för att den är en så rätt bok, alltså, rätt för mig, rätt i den stund då i våras när jag hittade och läste den. Två unga människor, ett dygn, musik, fylla, ångest, glädje. Den perfekta boken.

Kommentarer
Postat av: Mopp

Hallå älskade newmoutain! Förlåt för att jag inte ringer dig! Har så sjukt fullt upp med allt för tillfället. MISSADE TOM IDOL IGÅR! Hur illa får det bli liksom? Idol är matildas liv. Men du, lovar lovar att ringa på söndag. Och om jag inte gör det, så ring och påminn mig;) Har checkat franskkurser på bibblan, det ska nog kunna gå vägen detta hära:) kysse

2007-09-06 @ 11:45:17
Postat av: degen

Hihi jag känner också en carina (A)

2007-09-06 @ 13:33:23
Postat av: degen

förresten vill du gå med mig och se Bille på KB den 2/11 ? :D SNÄLLA SNÄLLA SNAÄLLA
kostar bara 90 pix

2007-09-06 @ 14:51:56
Postat av: degen

förresten vill du gå med mig och se Bille på KB den 2/11 ? :D SNÄLLA SNÄLLA SNAÄLLA
kostar bara 90 pix

2007-09-06 @ 14:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback