Kappjakt

Är på jakt efter den perfekt kappan (den från iförrgår var nära men inte riktigt) och de perfekta stövlarna. Efter att ha letat en eftermiddag i ett svinkallt Malmö kan jag konstatera att utbudet är sorgligt. Läser man modebloggar verkar det som om alla städer är bättre än den här. Till och med små hålor långt ute på landet har grymma andrahandsaffärer där tjejer som är intresserade kan fynda fina väskor för typ...tjugo spänn.

Och går du in i en second hand-affär i Malmö, kostar motsvarande väska 200 kronor. Det suger. Igår såg jag en fin liten sak på en av malmös bästa (och mest överprissatta) sådana affärer, som jag genast hängde tillbaka när jag kikat på prislappen. Nu, två dygn senare kan jag inte sluta tänka på den. Ska in och prova den imorgon. Samtidigt som jag köper en ny kappa, är det tänkt. Som jag också är tveksam över. Men strunt samma.

Imorgon fredag - då blir det kul. 'ro och kompis fyller år (har fyllt år) och sådant ska så klart firas. Konstig tidsplan gör att jag planerar att byta om på jobbet. Jag går in på vår lilla toalett i jobbtröja, kommer ut i - tada! - full festsminkning. Eller något i den stilen. Jag har cirka tre minuter på mig att fixa det för att inte missa bussen. Jo tack.

How we are hungry, av Dave Eggers, var världens bästa bok. Alla borde läsa den. Jag har redan promotat den för mati, men kan göra det igen för er.

Först var den medel, inget särskilt men ändå välskriven - till saken hör att novellsamlingar sällan är min grej då jag har svårt att få ut samma tillfredställelse i avsluten på korta bitar som på längre sådana, men hur som helst... Sen kom VÄRLDENS BÄSTA NOVELL, lätt. Den var fin, rörande, tankeväckande och hette "Your Mother and I". Egentligen var den väldigt enkel och oanseenlig, men intelligent. Efter det kom det fyra bra noveller i rad, och jag var övertygad om bokens storhet.

Jag tror säkert att Hur vi hungrar är en bra översättning. Om man inte orkar engelskan, vill säga.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte hittat ngn kappa än?? Fettodejt imorrn!

2007-10-24 @ 19:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback