Jag hatar DN!!!

Fuuuuck! Vad är detta?

"Lyon är ingen särskilt trevlig eller vacker stad. Den ligger inte ens vid havet utan en bra bit upp i det franska inlandet där floderna Rhône och Saône sammanstrålar. Luften är ofta förorenad..."

Så här inleds en artikel om Lyon i DN. Och det fortsätter:

"Stan är byggd för bilar, sönderslagen av av- och påfarter och olika stadsplanerares modernistiska ansatser. Här går man som fotgängare regelbundet fel och hamnar i en urinstinkande tunnel under någon trafikled i stället för som man trodde i det moderna konstmuseet som är hopbyggt med tunnelbanan..."

Jaha? Hur ska jag tackla det här? Jag vill inte till en stad som luktar urin!!

Jag hinner nästan bli desperat innan jag upptäcker att artikeln är skriven för nästan exakt tio år sedan. Could it be, att saker och ting har förändrats? För visst, Lyon är "Frankrikes gastronomiska huvudstad", och journalisten i fråga i denna artikel fortgår till att berömma maten de serveras på till och med stjärnlösa restauranger, men att maten är ett underverk betyder ju nada för mig, om jag inte har råd att gå på restaurang.

Bevis på att Lyon är en underbar stad, är vad jag behöver. Nu, tack.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback