I was a daughter

Jag var sjukt trött när jag kom hem efter en krävande dag, som trots allt inte innehöll en enda riktig lektion. Däremot var vi inne på ett studiebesök i Malmö, som väl var lite halvt informativt (tyvärr inte mer). Jag skulle iväg vid sju, men la mig bara för att vila lite eftersom jag var så stört jagtrorjagdörochminkropprörsigintetrött. Detta var cirka kvart i sju.

Sedan vaknar jag av att någon ropar på mig. Jag sätter mig rakt upp. Radion står på och det är ljust i rummet. Jag stirrar på min digitala väckarklocka - 19.13 - men jag kan inte ta in tiden. Jag har ingen aning om var jag är, vilken dag det är eller vilken tid det är. Jag bara tittar på klockan framför mig, och riktigt hör de hackande klicken när inbillade gånghjärn i min hjärna försöker komma igång. Jag fattar ju att det måste vara morgon. Och radion står på, det måste vara för att jag har vaknat en gång redan och somnat om. Men när ska jag vara i skolan?

Mitt huvud är helt tomt. Jag kämpar, kämpar, kämpar för att hitta en enda vettig tanke som kan berätta för mig om jag är försenad eller om jag måste skynda mig nu. Det är tisdag, klart, men jag kan verkligen inte komma på när vi börjar. Det är något av en panikkänsla att vakna upp så där, och inte något som har hänt mig innan. Obehagligt börjar inte att beskriva det. Att vara så helt borttappad och inte känna att ens tankar fungerar.

Sedan tänker jag med förrvirrad logik att jag ska kolla när jag börjar, för jag vet att jag har en lektion nu direkt på morgonen bara inte när, så jag böjer mig ner efter väskan och schemat, och precis då! - Inser jag att det är

måndag åh my god NITTON OCH TRETTON

och jag skriker rakt ut.

Jag har ett ställe där jag ska vara nu, jag skulle redan ha varit där, och jag mår dåligt - trött och vägrarattfungera i huvudet, och har fortfarande inte kommit över den där förrvirrade lostkänslan från när jag kastades in i vaket tillstånd. Bestämmer att det här inte funkar och att jag inte kan må så här, så jag stannar hemma och hoppas att jag blir förlåten.


Kommentarer
Postat av: Cicci

Haj Nyberg, man tackar för kommentaren! Vi måste absolut gå vår secondhand runda snart! Är dock sjuk igen :S Känner mig helskum! Men vi ses väl på fredag hos Sussie om itne jag är sjuk!! Puss Nyberg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback