Sommar

image119

Igår var jag och fikade med söta B. Vi satte oss med en latte (jag) och en kaffe med påtår (B) vid ett av det blanka träborden inne på Mimmas. Jättemysigt. Innan på dagen fick jag dessutom besök av B och e-su på jobbet, eller ja, när jag kom in på förmiddagen var de där och snokade runt efter mig "vi kom fram till att du nog var instängd ute på lagret". Den glädjen höll mig lycklig i tre timmar och jag var trevligare än normalt mot alla kunder. Fast jag lyckades åstakomma att två potentiella kunder lämnade butiken. Det var illa. Nu har jag lärt mig att man ska hjälpa kunder som frågar ngt direkt, och inte be de att vänta... När jag hade hittat det jag letade efter var tanten som hade frågat efter det försvunnen, och - den andra killen och hans kompis lämnade precis butiken.

Fan.

Men i övrigt var jag duktig och charmig, och jag hade dessutom turen att träffa en riktigt underbar gammal man igår. Han kom fram till mig i kassan och bad mig leta efter två böcker. Han hade ett härligt sätt  - med en kraftig och skrovlig stämma läste han upp böckerna från sin lilla lapp för mig. Han hade något teatralt över sig (inte att misstas för konstlat, för det var det verkligen inte) och var en gammal gentleman, tyckte jag. Han påminde lite om hur min mf är.

Så jag fikade med B, jobbade och - allra först på morgonen - övningskörde. Nu i morse körde jag med p, och det gick väl bra. Jag ska ha mitt körkort innan sommaren är slut.

Sen kom jag på att jag inte har hört ett enda Sommar i P1 i år. Eller, ja, jag har ju inte varit hemma. Jag kom på att det har börjat. Så jag har på det nu, i bakgrunden när jag skriver detta. Tänkte först stänga av, då hon tanten inte verkade så intressant och hon startade med att spela "gammalmusik", men sedan snappade jag upp något om kön och procent och si och så många, och beslöt mig för att fortsätta lyssna. Det är väl en skada från genushistorian, kan jag tro. Sedan slutade det med att jag kom fram till att det hon sa var intressant. Sommar i P1 är mysigt.

(Bilden: Yuming Zhao)
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Idag ska vi nog umgås Newberg! =D Jag älskar din bild minsann! Den är skitsnygg! var hittar du alla`?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback