Åh äntligen äntligen äntligen!

Nu är jag hemma, först från en underbar vistelse i Blekinge och sedan lite tågluffning runt i Europa med Italien som mål tillsammans med familjen. De sista dagarna har jag haft en extrem hemlängtan! Jag har saknat alla underbara personer här hemma. Och jag har saknat att vara i mitt eget hus, min egen säng...Inte leva ur en ryggsäck och eller stå inne på en halvfräsh tågtoalett och pilla ut linserna. Vara hemma! Oh vad jag har längtat.

Och så kommer jag hem. Jag vet att jag kommer längta iväg om bara några dagar, fortsätta drömma mig bort till hösten, men just nu - just nu är jag så överlycklig över att vara precis här. När jag stiger av Öresundståget på Svågertorp, och bara andas, andas in, försöker fatta att detta är Skåne, Malmö, hemma. Jag öppnar munnen och andas med den också för luften jag får in genom näsan räcker inte, jag måste känna det mer. Skåne, sommar, halvkallt  - det är perfekt. Oh så perfekt!

Nu ska jag gå och komma ikapp med mitt liv. Har tusen saker jag vill och ska göra!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback