ODD

image121
Shoppingen med e-su resulterade i ett hett svart skärp med guldkedje-detaljer samt en svart drömklänning. Fast jag har inte vågat prova den sedan jag kom hem, om det säger någonting, och jag frågade om öppet köp-datumet i affären innan jag köpte den. Ändå tror jag att det kan bli en sju särdeles love story mellan mig och klänningen, om jag bara kommer över några små hang ups. Liksom, vad var chansen att jag bläddrade i franska Glamour och såg en underbar klänning på ett foto, på vem minns jag inte (det var ju i förrgår. jisses), och sedan hittar en klänning som har precis den detajen som jag gillade med den första klänningen? Nä, precis. Love. Vi är menade, vi två, alldeles säkert.

Nu fattas bara ett par svarta skor med rejäl klack, sen är denna outfit perfekt. Jag ser mig själv på något vernissage med ett rödvinsglas  - hej hej övermoget för åldern - men det kommer nog inte att hända, så jag får fundera ut fler lämpliga användningstillfällen senare. e-su var inne på dop, men jag tror att det blir lite mycket...

Begravning kanske?

Förutom att ha köpt en snygg begravningsklänning har jag uppdaterat mig med e-su, lite trevligt chitchat och allmänt filosofiskt grubblande, "den där tanten med både hatt och solskärm - vad tänkte hon?", fönsterspaning från BK "tantens kjol blåste upp!" och betjäning av en ball och snabb som fan BK-kille, medan e-su stod och väntade på sin "nu köper jag onyttigt för en gångs skull"-bearnaisesås som sedan visade sig vara slut.

Hon och jag är ett bra shoppingteam - vi blir inte lurade på rean. Vi ser förbi de röda prislapparna och ser plaggen för vad de är (fula). Även om jag önskar att jag kunde fynda lika fina sjalar som B och 'ci. Make Up Store är affären som är undantaget, i alla fall idag.

Imorgon reser min familj iväg - ÄNTLIGEN, UNDERBART, NEJ MAMMA JAG LOVAR ATT DET INTE GÖR NÅGONTING VERKLIGEN. Tjoho. Det ska bli så, så skönt....

Även om jag fruktar att jag kommer att svälta.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Kom över till mig om du svälter, jag leker hemmafru i en vecka och är superplanerad med maten! :P
Som idag, min man kommer hem från en hård dag på jobbet och jag stod redo med flygande jakob, champagne och varsin GB Sandwich chickt serverat på fat.
Imorgon ska jag baka bröd och kanske någon kaffe-kaka och till middag blir det bakad potatis med vinmarinerad kassler!
Who's the man, huh? :P
Tack för en underbar dag!

Postat av: Cicci

JAG VILL OCKSÅ LEKA HEMMAFRU =( Jag vill vara den trogna väninnan som också ör hemma, fast barnen är på dagis, och ha kvalitetstid med Dig och Sussie! Hatar posten!

2007-07-04 @ 19:06:07
URL: http://ciccik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback