"Ett femte väderstreck och många sjöar."

En sak jag gillar med internet är hur man bara kan röra sig runt mellan random bloggar och sidor, och sedan helt plötsligt snubbla över något ovärderligt.

Som det här; en prenumrationstjänst på nyheter fast på
t-shirtar, och inte nyheter du i normala fall skulle ha hört. Designteamet på det här företaget (t-post) designar var sjätte vecka en ny t-shirt utifrån någon nyhet som de har hört och tycker är intressant. Tanken är fascinerande, och jag är förvånad att jag inte har hört om något liknande tidigare.

Först tvivlade jag och undrade misstänksammt om de inte bara hittade på nyheterna, för de verkade trots allt ganska udda - det senaste trycket sägs vara inspirerat av en förre detta rysk soldat som inte kunde släppa sitt forma yrke och därför strök runt på den italienska landsbygden och rånade bönder. Men det faktum att de har låtit sina tryck hämta inspiration från så skilda saker som ett steg närmare demokrati i Nepal och att internet firar 15 år skingrar dessa tvivel.

Hursomhelst, intressant tanke att komma på. Jag gillar att det ligger något bakom trycket, att det inte bara är coola t-shirtar utan något mer. Det är yta på ett smart sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback