The Late Grandmother: "You're telling me a fairy tale, am..."

Jag skulle egentligen spinna vidare på alla h. dag-temat men fuck it!

am, här kommer min hyllning till dig:

Texterna är aldrig så fina som när du har kritiserat dem! Du har bäst kritik i välden, och hjälper mig att ifrågasätta hur jag själv tänker. Så grymt. Du äger mig totalt men det känns bra. Vi kompletterar.

Det var för länge sedan sist. Jag hade nästan glömt hur bra du är på det du gör när jag ber dig. Nu ska det här bli jättebra, jag lovar.

Fattade allt, särskilt det med din kvällsmat och språkresan.

Love ya!

 

170508-23















Jag måste komma på något sätt att tjäna pengar. Jag vill ha tips.

- Du kan ju prostituera dig, föreslår 'na som är en seriös och samtidigt skämtsam person jag känner.
- Jag har tänkt på det, säger jag. Jag viftar med plastskeden för att poängtera det jag säger. Men det är så jobbigt att ta sig in till Malmö.


Så ja, jag vill ha tips. Jag gör vad som helst. Utom prostitution.

Om den inte sker i Velling förstås.

Och liksom bara by the way:

Om någon typ hade tänkt köpa en present åt mig så finns Labrador 100, a Complete History of Popular Music ute nu. Den verkar som något jag skulle vilja ha.

Nej.

Jag kan köpa den själv. När jag har kommit på mitt superoptimala sätt att tjäna pengar.

Appropå alla h. dag. Blommor är inte romantiskt. Blommor är typ heminredning, vårtecken eller - i vissa fall - gravdekoration. Romantiskt är något annat:

Romatiskt är att krypa runt på golvet omkring en fotoapparat och leta efter foton, pussla ihop dem och se den maskerade bilden på personen som hittade fotoalbumet (Amelie från Montmartre). Romantiskt är att inte kunna äta, och att tanken på att det inte är något fysiskt är fylld med hopp. Romantiskt är att lägga en kvart extra på att sminka sig. Och små, bubbliga ljud med sårbar sång i bakgrunden är romantiskt (Old Big Trees - Taxi, taxi!).

Fast romantiskt är ett överanvänt ord. Hur som helst. Det har ingen bra klang kvar.



Läs:
Artikeln i Sydsvenskan idag om David Sedaris. Han kan verkligen inte tala om något annat än rökning. Jag är fascinerad och underhållen. Det är roligt med en intervju där man känner att frågorna gick sin egen väg och ändrade textens hela fokus. Nu får vi en sida om Sedaris process att sluta röka. Han underhåller, det gör han.

Se: Amelie från Montmartre. Duh. Bästa filmen ever. Jag fattar fortfarande att jag aldrig tog ditt namn, du främmande kille som kunde nämna scenen med skeden och puddingen som en favoritscen trots att du "knappt mindes filmen". Ibland är man jävligt korkad.

Vägra: Mössa. Jag bär den med mig symboliskt. Looove skånsk vinter!


Kommentarer
Postat av: jeeeeeennie

ÅÅå, den artikeln såg jag. kanske borde läsa den.

Mina tips att tjäna pengar, som funakr utmärkt:
*sitt barnvakt
*Sälj på tradera

prostitution är ju också ett bra förslag iofs.

Postat av: degen

hahahahahahahahhahahahaha eller jobba?

2007-02-15 @ 10:19:20
Postat av: Sussie

tycker du är orättvis mot de stackars blommorna.
jag älskar blommor.
tar mycket hellre en lyxig bukett blommor än ett smycke. vilken dag som helst.
om det inte är ett smycke jag väldigt gärna vill ha... :P

för tillfället tjänar jag 300 kr i månaden hemma för att jag städar toaletterna uppe och nere en gång i veckan (dammsuga, skura, tvätta, skrubba, spraya, spruta - hela baletten). det tycker jag är rätt schysst. med tanke på att jag gjort det ändå, bara för att få det ordentligt rent - litar inte på de andras städförmågor! :D
leta jobb, kassajobb finns det relativt många i vellinge. :)

2007-02-15 @ 15:46:37
URL: http://emmasusanne.blogspot.com/
Postat av: Am

Vad ÄR detta! Du har undanhållit att du har en underbar blogg för mig! Sen när blev du webbdesigner? Tack och detsamma om kritiken. Jag har just ätit två mackor med smör och skinka och ett halvt glas möjölk och en tunn skiva sockerkaka och ljummet te eftersom jag glömde att jag gjort te och fick dricka det när jag redan ätit upp.

2007-02-15 @ 22:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback