Saker som man får gratis är de lättaste att älska utan restriktioner

Skrivet den: XX-XX-XX

Att svara nej när någon frågar, och veta att nej:et är ett nej och inte bara något jag är tvungen att säga för att dölja vad jag egentligen vill, känns bra.

 

Det innebär att jag är tom och öppen för nytt. Jag är den rentvättade whiteboardtavlan, de skinande vita nyinköpta sneakersen, den nyfallna snön på en åker som ingen har trampat på. Och jag är hoppfull som våren som ska komma.

 

Jag vet vad jag når bara jag står på tå. Det mesta känns enkelt. Mitt hjärta är tomt på allt som komplicerar ännu. Så här är det nu, för jag känner skillnaden. Som att andas frisk luft på en förorenad stadsgata. Är en frihet.

 

Jag bestämmer själv hållet, och vem vet vart de vita strecken mitt i gatan jag valde kan leda?

 

Viktigast nu är ett par snygga skor som funkar att gå i.

170508-61

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback