Saker smälter

Nära döden idag

Eventuellt blir det inte étage ikväll. Fan vad deppigt. Vi var alla sjukt laddade. Tills denna himla snön kom. Jen ringer och säger att hennes mamma var med om bilolycka. Jag själv var med om att bussen jag åkte hem i idag från malmö körde av vägen och nästan vurpade. Den var kanske en sån här liten bit från att slå runt. Jävligt läskigt egentligen. Jag var ju dock med om (nästan) samma sak förra vintern när det också var mkt snö så jag blev inte särskilt rädd. Mer förvånad. Och fylld av beundran för busschaffören som lyckades räta upp bussen fast den halkade ner ca 1-2 meter från vägbanan, och lutade rejält - 45 grader kanske? Jag trodde verkligen att den skulle slå över, för jag kände att den var på väg att göra det (erfaren som jag är när det kommer till att halka ner i diken i bussar). Men busschaffören rätade upp den och fortsatte köra. Vi hade tur och landade på en cykelbana som gick längs med vägen, istället för i åkern.

Så ja. Det är ju det är med snön.

Men gud vad deppigt. Jag var verkligen laddad, och så redo att ha kul ikväll. Jag kommer inte att kunna gå ut på jättelänge efter detta heller, för denna helgen ska jag jobba (lära mig hur man stänger på kvällen, och det är viktigt) och sen är jag inte hemma de två kommande helgerna. Skit skit skit, vad tråkigt.

Och vad är det för fel på blogg.se? Nu blev det samma fel som för några dagar sedan. Att inga inlägg visas. Ska jag behöva gå och kolla regelbundet är min blogg fungerar? Alltså, bra om folk inte kan gå in och läsa. Eller inte. Fan vad kasst!

Kommentarer
Postat av: Sussie

seriöst - jag har åkt buss nu i nästan tre år, två gånger om dagen, och det ENDA som hänt mig var förra vintern då bussen körde på en annan bil bakifrån. vad är oddsen för att två "häftigheter" ska hända dig??? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback