Hundra ord för snö.

Insnöad är kanske inte det helt rätta ordet att beskriva de senaste dagarna, men det har nog varit så nära man kommer när man bor i en söt liten tätort (alltså: inte) som denna. Nu har åtminstone bussarna börjat gå igen, och tidningen kom som vanligt imorse, men igår kände jag mig något isolerad. Var ute på kvällen och promenerade i mörkret och snön. Kom till insikten att jag inte skulle 150:an idag till jobbet när jag såg hur djup snön låg på landsvägen. Nej, tack.

När jag kom in var mina ben ömma och mina kinder frostskadade. Jag kände mig väldigt nöjd. Sen gjorde jag lakritste och drack det. Det var gott.

Lovet är snart slut, känns väldigt konstigt.

Mati svara på mitt mejl, annars gör jag något drastiskt. Ringer dig, kanske.



Lyssna på (för ibland är covern bättre än orginalet)

Skrik om du brinner  - Cobra Charlie (men jag är lite kluven. kanske ska
E18 höras först)
Message In A Bottle - John Mayer
Shoreline - Anna Ternheim (förstås)
Crazy - Ray Lamontagne
Crazy - Nelly Furtado (är bättre än både föregående cover och orginalet. kanske spelade det in att jag inte visste vem som sjöng första gången jag hörde denna, visste bara att den var underunderunderbar)
Heart of Glass - Nouvelle Vague

Kommentarer
Postat av: Greta

Shoreline är bättre med Anna, yes I agree. Hon gör den så bra, fast hon missar några fina verser.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback