Motvikt

image203

Underbara helg!

Ledig dag idag, och även om helgen var fylld med jobb lyckades jag klämma in lite högkvalitativt umgänge med alla möjliga. Kb-utgång (och musiken var inte en besvikelse, för ovanlighetens skull nu på sistone!), släktmiddag, mysfrukost med e-su hemma hos mig denna gång, samt trevlig dag med e på stadsbibiloteket.

Och jag har lyckats hinna med shopping dessutom - hittade en underbar väska i fredags, och en underbar annan en idag. Nu är jag lycklig igen! Allt jag drömmer om nu är att sy klart mina klädidéer, spela mycket violin, läsa alla modemagasin som har samlats på hög här hemma.

Jag beställde precis nya strängar - syntetiska sensträngar. Tur att jag har en egen inkomst, är allt jag säger. (För jag har dessutom kommit på massor av saker jag vill ha den 24:e - snygga Acnebyxor, skiva m.m. - annars hade jag kunnat önska mig strängarna.) Senast jag bytte, till dessa strängar i stål jag har idag, gick det på halva kostnaden, men det känns skönt att jag investerar i något riktigt.

Vad mer?

Kanske, kanske, kan jag tänka mig att plugga till höst i alla fall. Vet nästan till vad också...

Lyssnar på: Mogwai, St. Francis Reel med Andrew Bird, Final Fantasy, för mycket Tillbaka till Samtiden.
Läser: NYLON November Issue, Ett år av magiskt tänkande av Joan Didion, Ordination: Vardagsfeminism av Jennie Sjögren.
Längtar efter: Jullov! Vill ha det fast skolan är slut...haha.

(Bilden: Kinesiske konstnären Yue Minjin. Tack till
my love for you is a stampede of horses.)

Kommentarer
Postat av: jennie

vad vill du plugga till????!!!!!! har du fått en uppenbarelse?

2007-12-11 @ 11:40:43
Postat av: Louise

Haha, jo, allt det där hade ju varit intressant att få reda på, men jag fick ju inte reda på någonting alls.. Och visst, leka journalist är sådana förmåner man får när man pluggar på högskola/universitet, så till hösten kanske det är din tur? Avslöja dina visioner!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback