När han sjunger "Let that Eau de Cologne fall to the floor..."

Jag ser en bild och får en melodi i huvudet, tänker "...beat-up heart..." och därifrån Vega. Mitt minne hoppar och jag befinner mig


på busshållplatsen 150:an södervärn. Sommar, solen strilar ner genom lövverket. Varmt gulgrönt ljus och klätterväxter på träpinnarna över huvudet. Min födelsedag har nyss varit, my brand new iPod med Vega i spellistan, och vackra Shake Up Your Soul och sorgsna Barcelona. "nnnn...your beat-up heart...nnn"


Låten som dök upp i mitt huvud och satte igång hela denna tankekedja var btw The Love Song of Harold & Marion. Den är be-a-uti-ful.


Längtar till sommaren. Så mycket.


I övrigt:


Har jag nämnt hur mycket jag hatar att skriva labbrapporter?


Jag är så, så glad att jag inte ska bli naturvetare! Vilket man ju kan luras att tro... Men ha nej! Jag ska bli läkare, skribent, ingenjör, projektledare, egenföretagare, eller något coolt och artsy som för tillfället är lite oklart... vad som helst. Inte naturvetare bara. No way, dolls.


Det är trist och dålig lön hursomhelst.

 

Sally Mann, helt galet hur begåvad den kvinnan är. Hennes foton bara river och sliter - de är det vackrast jag har sett och samtidigt lite oroande. Nu har jag haft en bild av henne som visningsbild på Messenger i veckor, och jag är så hooked. Här kommer tre:


 
170508-42


170508-43

image91
 

Ja, ja, ja... jag vet att jag har bloggat mycket redan idag och senaste dagarna. Men om ni genomskådar mig så ser ni att det bara är ett försök att slippa ta tu i med labben. Sorgligt och ett kompetensslöseri? Inte särskilt. Känner mig kreativ och inspirerad! Massor av saker jag vill skriva, och massor av grejer jag vill uppleva just nu. Modebloggar, fantastiska foton, urban konst, hard-ass skribenter... allt detta inspirerar mig för tillfället och jag vill bara ha mer!


Känner ett starkt, starkt behov efter nya NYLON. Är rädd att ha missat marsnumret. Och jag som vallfärdar till de två Pressbyråerna som är de enda jag vet som tar in den. I need it now. Min stilbibel, min musikkarta, mitt bästa lyckorus i tidningsformat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback