Peach, Plum, Pear

image97

Valborg igår spenderades hemma hos mcs.

När jag kom dit (försenad) hade B hunnit ringa två gånger för att höra med mig så att jag inte hade cyklat vilse. (Nej, jag hittar ju inte i orten jag är uppvuxen i.) Det var bara delvis mitt fel att jag var sen. När jag skulle cykla iväg märkte jag att det drog kallt på ena benet. Jag bara: hmmm, vad konstigt. Sen kollade jag och upptäckte att mina jeans var trasiga. Så jag hoppade av cykel och sprang in och bytte. Sen fick jag köra en omväg (krossat glas) och vänta vid ett övergångsställe (motorcykelkolonn på typ 40 motorcyklar). Men sen kom jag fram.

Anyway, redan där var jen, B, 'na, mcs, mgs och fil. Vi satte igång och grillade. Jag och jen hade korv (haha), de andra hade flashiga saker som typ entrecote. Men jag och jen var väldigt tillfreds med våra korvar. (särskilt jen - glutenfri korv...hm) Vi grillade och åt - skitmysigt, sen kom mati och em. Då gick vi ner till bålet. Eller typ, "bålet". Det var pinsamt, pinsamt, pinsamt. Bestod i princip av några brinnande lastpallar och några få kvistar. En man pratade om scouterna, sedan sjöng de nationalsången. Men vi gick där ifrån (nu har vi ett hopp i tiden av förklarliga skäl) och helt plötsligt är vi hemma hos mcs igen.

'ro kom dit efter jobbet, sen satt vi och snackade tills klockan blev mycket. Och jen, 'ro och fil somnade i soffan.

Men det var, all in all, en väldigt trevlig kväll.

Nu roar jag mig med att slänga ut Winnerbäck ur min iPod, för att istället alla tre (pust) The Ark-skivorna mati lånade till mig igår ska få plats. Det är i övermorgon vi ska se dem. Men jag vill inte lyssna på The Ark, jag vill bara lyssna på Joanna Newsom. Hon sjunger helt galet och magiskt. Låter som en liten unge som har fått sprit i sin Coca-Cola på McDonald's, som om hon har ätit blommorna på de nyutslagna körsbärsträden och som om hon har sovit inne på en gammal teater i en sammetsröd loge. Jag gillar det. Mycket.

Och hon spelar harpa.

Sjukt coolt.

Varför var inte det jag drömde i natt sant?

Det hände tre bra saker efter varandra och jag drömde att jag vaknade, undrade om det var sant, men sedan verkligen kom fram till att det var sant, eftersom det hade hänt på riktigt. Tror att jag låg och drömde hela sista timmen om huruvida det var på riktigt. Okej, jag borde kanske ha fattat misstankar. Till exempel, vad var det för konstig bankettsal som jag, 'na och B befann oss i, när jag och 'na började äta från tallikarna med glass, dessertost och skorpor som stod utplacerade mellan de fina kuverten? Borde vi inte ha tyckt att det var konstigt att det bara fanns ett fat med respektive delikatess?

Vilken besvikelse.

Jag vill att det ska hända i verkligheten också.

(Bilden: Joanna Newsom)

Kommentarer
Postat av: hanna

skojjar du??? började inte jag -ärkekrängaren- käka från faten, shiiit

Postat av: Sussie

eeh, ni fick iaf höra "äkta" sång, i Höllviken körde de med cd-skiva i högtalarna :/

2007-05-01 @ 23:48:01
URL: http://emmasusanne.blogspot.com/
Postat av: degen

HUR FAN KAN DU SLÄNGA UT WINNERBÄCK??????????????????

2007-05-02 @ 07:26:03
URL: http://degenistheshit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback