Last.fm

image118
Raaaaiiiight. Så jag har inte använt spelaren på typ tio månader? Sedan i höstas. Okej. Men det var för att jag trodde att den inte funkade längre. Vet inte vad jag grundade det på (kanske att datorn gick sönder och därmed skulle den inte heller fungera, men sedan lagade vi ju eller okej min bror men so what jag är också teknisk, bara när jag vill, så det så, lagade vi ju datorn så varför inte?). Varför inte, tänker jag och startar spelaren. Ingenting har förändrats och allting fungerar.

Så kommer Stars när jag har skippat typ fem spår (jaa okej, jag skulle inte ha valt Lekman som utgångspunkt om jag vill ha något inte oskuldsfullt. men so what.) och jag påminns om deras fina låt från O.C. Your Ex-Lover Is Dead. Men mest påminns jag om förra sommaren, jordgubbsjobbande och upptäcka Last.fm på kvällarna, jag menar musik via Last.fm självklart, självklart.

Farmor ringde och hoppades att jag var glad för halsbandet de hade köpt. Hon sa att de inte hade velat köpa det jag önskade mig eftersom hon och farf inte tyckte det var särskilt fint. Det kan vara lite jobbigt med människor med egna viljor. Jag sitter med luren i handen den svarta telefonluren och den glider lite i handen, det är så varmt och jag så svettig. Varmt, väder, vi värmer varandra våra varma väder. Sedan går jag ner och köper fyra cider i fina burkar, men de får ligga kvar i kylen.

Om jag fick plats skulle jag ligga i kylen.

I natt låg jag uppe och läste tills en bok tog slut. Då var klockan halv tre och min hjärna var helt fucked-up kring hur mycket jag älskade denna bok och kunde mitt liv please bli så här? Sedan fick jag en djup insikt och drog paralleller till den senaste bok jag tänkte så här efter, den senaste bok som jag läste från pärm till pärm på en kväll fylld av en djup förvissning att detta är sant detta kan få vara mitt liv så jävla sant med alla musikreferenser, klädstil, och livsåskådning - allt. Som ligger någonstans hemma hos 'ro nu och jag måste få tillbaka den, läsa den igen, kanske på bussen hem från Blekinge?

Vad insikten var orkar jag inte skriva om. Det tar för mycket tid. Jag måste handtvätta alla kläder, dansa lite i mitt rum till bra musik, och fråga pap om han vill laga mat åt mig.

Imorgon sitter jag i en sjusätesbil upp till Blekinge.

Kommentarer
Postat av: KINGEN

YOO NIGGAHH!! HAR DU EN ANVÄNDARE PÅ LAST.FM ELLER ANONYMSURFAR DU BARA??? I'M SOOOO LONELY DÄR!!!!!!!!!!!!! BEAF IS MY NAME!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback