That's how we do, do it hot...

Jag har jobbat på det här med min huslighet sedan hemmet lämnades i mitt förvar för en dag sedan. Idag har jag lyckats bra med hemmafruidealet, jag är snart ikapp e-su och tjejer, ni skulle vrida er i avund om ni visste! Jag handlade på Willys; frukt, grönsaker, mejeriprodukter, jäst och rågsikt för här ska bakas, och lite baser för middagsmål. Sedan begav jag mig hemmåt, plockade in i kylen och satte på spisen och rotade fram kastruller och stekpanna.

Jag gjorde min egen kvällsmat - efter ett recept i en bok över pastarätter. Att laga mat efter recept är mycket ambitiöst. När jag skulle mäta upp kryddor höftade jag förstås. Jag har - trots vad man kan luras till att tro - rätt stor matlagningserfarenhet, och litar fullt på min förmåga att uppskatta rätt mängder.

Sedan diskade jag en halvtimme. Vår diskmaskin gick sönder kvällen innan min första dag som ensam ansvarig här hemma.

Dagens låt blir Uffies "Pop the Glock". Uffie är 100 % klubbtjej, 100 % het. Hon ger mig underbar inspiration.

Om jag nu hade varit en hemmafru, skulle Pop the Glock vara låten som fick mig att knyta upp och förföriskt slänga av mig förklädet, shaka mitt ass för första gången i mitt liv och sedan hoppa upp på köksbordet och dansa dirty där medan tallrikarna och glasen föll i golvet och taklampan svajade och hela rummet dansade med.

Så snygg är låten.

(meddelande till 'ci: vi kan ha kvalitetstid fast du är en sådan där kvinna som jobbar... jag lovar. )

Kommentarer
Postat av: hanna

Suck...uffie är överskattad, jag laddade ner pop the glock för typ 1,5 år sen. höhö, nu är vi kvitt sen spiderweb suit!

Postat av: Cicci

YEJ! Nu blev hemmafrun inom mig glad!

2007-07-05 @ 19:31:02
URL: http://ciccik.blogg.se
Postat av: Louise

Haha du är hemma i jordgubbsbranschen märker jag.. :P Hata sladdriga kartonger, blöta papper, blöta kläder, blöta påsar, blött allt..!

2007-07-07 @ 15:32:49
URL: http://windipence.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback