De sa fire in you, fire in me

Mamma i morse: Det blir snö.
Jag: Sure. Han ropade "vargen kommer". 

Sedan fortsatte jag oförhindrat med mina skönhetsbestyr, skymde spegeln för ma chere maman. Dock fick hon faktiskt upprättelse, sådär en halvtimme senare när jag såg ut genom fönstret och insåg att - ja, faktiskt: snö.

fel. I januari, när den hade kunnat komma i julas. Samtidigt som jag betraktade utsikten från fönstret, sådär klentroget, och bara: "nej, det där är omöjligt snöflingor, ser snö verkligen ut sådär?" fylldes jag av en ren och skär känsla av lycka. Snö. Snö snö snö!

Detta lyckotillstånd varade tills jag gick utanför dörren.

Det räckte sedan.

Trött på att frysa, trött på att bli blöt, trött på att cykla i himla motvind.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback