All those lonely nights by the river...

Onsdagar är generellt sett vänliga dagar. Inte för jobbiga, trots att de är placerade så dumt. (Mitt i veckan!)

Jag var och hälsade på an-wä idag. Hon sa att jag kunde göra en prövning till hösten, i det ämne jag frågade om. Det var bra.

Faktiskt kom jag på vad jag ville göra med mitt liv (inte då. senare. när jag dansade på mitt rum.). Att jag ville göra roliga saker och ha många projekt igång samtidigt, fast det ska vara projekt som blir avslutade så att jag hela tiden rör mig framåt. Sedan blev jag förrvirrad och glömde vad jag hade tänkt mig.

Jag vet inte vad jag är tillräckligt bra på. Men jag vill hellre tänka på roliga saker som jag kan göra (designa virkade broscher och sälja svindyrt på Designtorget? recensera för någon tidning som inte kräver så mycket? typ vellingekommuniken? bli festfixare åt andra och ordna den där svartvita maskeradbalen jag drömmer om? vara dj på någon cool klubb i satinblusar som glänser mycket? volontärarbeta?) än vad jag ska utbilda mig till.

Vet inte om jag kommer att göra något alls av det jag föreslog. Vill ju helst inte avslöja vad jag egentligen tänker.

Samtal mellan mig och mamma:

(Jag) - Ditt liv är rutin.
(Hon) - Bara jobba sova jobba sova.
(Jag) - Åk till Indokina och adoptera ett barn.
(Hon) - Skulle du vilja ha några sådana små här? Kan de sova i mitt rum?
(Jag) - Det kan sova under min säng.

Idag har jag också: läst mode- och musiktidningar. Jag älskar tidningar. Jag fick huvudvärk.

Bäst idag: När vi skulle förklara ordet påsättbar för mati.

Finast just nu: Kinoton med
Pluxus. Den melodin om och om igen...och sedan när det kommer sång också. Vackert och det man behöver.

Kommentarer
Postat av: Mati

Hahaha! Gillade denna meningen "(Hon) - Skulle du vilja ha några sådana små här? Kan de sova i mitt rum?
(Jag) - Det kan sova under min säng."
HAHAHAHAHAHAHAHAAAAA! Diggar att du kallar de små barnen för "det".

2007-03-05 @ 18:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback