Dan före dopparedan

image207

Korta ögonblicksbilder:

#1 Bankomatkö, jag, en bakom, en uteliggare. "Jag står inte i kö", säger han, och jag tänker "det tänkte jag inte heller" men tar ett artigt steg framåt. "Jag tigger bara femtioöringar", säger han. "Ni har inga?" riktat till oss båda. "Det är inte så troligt" säger jag fast plånboken är full av mynt. Kvinnan bakom mig skramlar fram pengar medan jag stiger fram till bankomaten. Knappar in 1-5-0-0-klar. Ja. Tar mina pengar och går.

#2 Varmt mysigt - mat med jen och s på pizza/pastaställe på Stortorget/Lilla Torg. Kylan och att komma in. Hungern och att beställa riktigt god mat. Den biblioteksliknande interiören.

#3 Kaos - ett hundra människor i affären, kö ner till infodisken. Byggs berg av böcker bakom mig. Svett, svett.... Rörelsen som fångar betalkortet i kundens hand, för det svepande genom magnetkodsavläsaren och tillbaka till kunden. Går som på räls. Artiga leenden tills kinderna verker, men en uppriktig varm känsla som jag fylls av, av ett enkelt "god jul" - för när jag säger det tittar jag kunden i ögonen och menar det ända ut i hjärtat.

#4 Magic Numbers, Mejeriet. Det är extas, kärlek värme integritet, riktigt bra, det känns mer än vad jag hade föreställt mig att det skulle göra. När han sjunger "deal with God.." och jag tänker Running up that hill som en trevlig men med tveksamhet betydande referens och ögonblicket precis efter när jag inser att det är den de sjunger, att det är den de gör en cover på, hur min blick ändras och hur alldeles fantastiskt och otroligt det känns att de sjunger en låt som jag har en relation till. De trötta stumma benen och kroppen fylld av avslappningslycka i bilen på väg hem, varje låt fortfarande vibrerarandes inuti.

#5 Jul(för)fest hos Lam och Lam  - med lussekatter, julgodis och lamapepparkakor. Vääääldigt trevligt, mycket uppskattat.

....

La två timmar på att slå in alla julklappar ikväll. Fint blev det. Imorgon byter jag och jen julklapp på bussen in till våra respektive arbeten. Ska bli trevligt att träffa någon som inte är släkt på julafton. Och min kollega hade köpt stark glögg till imorgon. Det börjar bli en vana att dricka på jobbet...

e - du är så tuff att det inte är klokt. det är COOLT att gå med brutna fingrar i två veckor utan att klaga. Jag vill bli dig när jag växer upp! (jag är inte klar med la novelle, förlåt).

Toaletterna är inte heller städade - förlåt mamma! Ingen jul utan rena toaletter, eller hur går ordspråket? Men jag stiger upp fem imorgon bitti och fixar det, jag lovar.

God jul.

Kommentarer
Postat av: Erika

my god jag är star struck eller vad det heter. klarar inte av att se mitt eget namn i tryck! jag liksom bara DET HANDLAR OM MIG WOOOOOW! jag blir helt rörd, tår i ögonvrån på det. du är min idol! puss

2007-12-26 @ 19:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback