Längtan

image143
Imorgon 07.08 tar jag tåget från Malmö central upp till sommarstugan. Där ska jag umgås med mm&mf, förhoppningsvis få sola och bada (snälla låt mig få fint väder!), under korta tre dagar. Det är inte riktig sommar förrän man kommer upp till stugan och halland, och i vanliga fall är jag där minst en vecka. Var jag där. De senaste åren har det inte riktigt varit så, men hur som helst, Ugglarp är mitt sommarparadis, det ställe som jag faktiskt kan längta till under hela året.

Helt klart värt att gå hemifrån någon gång vid sex-tiden för att promenera till busshållplatsen och ta sig in till stan. Det var jag som bokade resan. Jag klarar det.

Helgen har varit sjukt trevlig, mycket jobb, men bra ändå. Igår såg jag, k och jen på Stolthet och Fördom och blev allmänt romantiska och inspirerade. Sen, när k hade åkt hem, bestämde sig jag och jen oss för att en promenad var en bra idé. Vi gick i cirklar, sen gick vi ut mot henne, sen satt vi på ett par cykelbanehinder och pratade, pratade och pratade. Sjuuuuukt trevligt. Hon och jag diskuterade givande ämnen.

Citat jen:

"Jag skyllde på flytten men det var för att jag hade hånglat med för många tioåringar."

På cykelbanehinderna:

jen: kärleken är svår, men ack så underbar.
jag: ur led, är tiden.

Hur ska jag klara mig i göteborg? jen, jag vill ha med mig dig upp!

Kommentarer
Postat av: jennie

Vår promenad var världens bästa!! Vi måste hinna ta fler turer innan du åker!! <3

Postat av: Cicci

Men hannaaa! Ska du itne med till KB på fraitag då och se TTA?? Du måste komma hem tills dess! Jag vill veta mer om dejten dessutom!

2007-08-15 @ 16:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback