So near so far

En dag som den här, när all musik (eller nästan all) känns utlyssnad är det kul med något nytt. The Dreamers, är vad jag tänker lyssna på ikväll - stillsamt, filmiskt men fortfarande intressant.

Kalla det vad fan ni vill är nästa bok som åker upp på min plats bland personalen-rekommenderar. När jag började på den i förrgår förväntade jag mig - fördomsfullt kanske  - trots de lysande recensionerna som påstod motsatsen, att den skulle vara en typisk svensk invandrarproblematik-bok. Underförstått: seg och något man fick anstränga sig för att ta sig igenom.

Jag hade fel.

Ur boken:

"Kalla det ett avlångt land. Kalla det en tiger som skäms. Kalla det Switzerland eller Schweiz. Kalla det vad fan du vill. Där satt i alla fall en kvinna framför tv:n i sitt vardagsrum och suckade ömt."

Liksom, wow. Jag gillar det.

Annat trevligt idag var fika med su. Hon och jag diskuterade vikten av ärvda smycken. Jag vill till mormor och botanisera nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback