Kunden som fångade mitt hjärta

En man i femtioårsåldern köpte en bok om musik och sa "utan musik kan man inte leva". Den kära mannen hade rätt.

Han hade säkert inte hört dessa men han var söt ändå.

Pluxus - Kinoton, perfektion i varenda enda fyllig ton från basen, den ödsliga, mörka stämningen och den återkommande sången. Denna låt ska man lyssna på etthundra gånger om igen på rad, sittandes på golvet och bara vara varje ton. Kärlek och perfektion.

Carpark North - Best Day. Bara, sången på låten. Stämningen här också, det är det som gör det. Ödsligt, ensamt. "I saw you there/.../and it tasted good, real good".

Hello Saferide, hela fina skivan. Vad mysigt, vad vemodigt, vad gymnasiet. Hon är bra, hon. Fastän jag gillade henne, underskattade jag henne. Det gör jag fortfarande.

Jag saknar gymnasiet, förresten. Igår råkade jag tänka på studenten, precis minuterna innan vi sprang ut. Hur vi stod där bakom glasdörren, hur alla var laddade till 300 % och stämningen var helt sinnessjukt hög. Hur alla pressade och tryckte på varandra, och peppade. Hur vi skrek studentsången.


åhhhhhhh.


image192

Kommentarer
Postat av: Emelie-Marguerite

Ååååh, vill också ta studenten ..
haha , har 1,5 år kvar ;)

Postat av: bf

hahahah...najs det jag gör med händerna..ooopsie

2007-11-21 @ 20:25:43
Postat av: Cicci

Jag ska ladda ner dina låttips nu höhöhö!

2007-11-21 @ 20:52:46
Postat av: Daniel Kolm

Du, har ni tankeläsarboken? Har du vänt på omslaget till den? SJUKT roligt, hahaha!

2007-11-22 @ 15:17:48
URL: http://kolmsfunderingar.blogspot.com/
Postat av: h

Emelie-Marguerite: jag trodde innan att folk överskattade dagen, men jag hade fel. den dagen är den bästa :)
bf: haha, fint att du påpekar det :P
cicci: :D
Daniel Kolm: ja, det har vi, men nej det har jag inte. Jag lovar att göra det!

2007-11-22 @ 19:39:01
URL: http://hanela.blogg.se
Postat av: jennan

ååååh student

2007-11-22 @ 19:49:17
Postat av: degen

missssssssss

2007-11-23 @ 13:09:28
Postat av: Evelina

Men det är lugnt tjejer! Vi kan säääkerligen smita på ett av flaken och åka runt med BFarna eller nåt liknande=)! En favorit i repris som to say...

Måste påpela att dessa tsudentbilderna (finns ett par stycken liknande) faktiskt är oerhört underhållande... Anledningen till detta är att även jag var med och poseade för att komma med på bilderna. DOCK har jag inte sett EN av dessa där jag är med... snacka om att inte fastna på kort =)

2007-11-24 @ 17:33:53
Postat av: h

hihi, naaw. =) evelina, står du bakom mig och bf månntro?

2007-11-24 @ 19:25:32
URL: http://hanela.blogg.se
Postat av: JB & KG

The studentsong?! Quit the bullshit, tenacious D - break in (storm the gates) was sung and NOTHING else!!!

2007-11-28 @ 20:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback