Solfrossa

Idag har jag kutat runt i Vellinge och Malmö i en massa ärenden, och in emellan hann jag besöka båda orterna/folkbebyggelseplatserna:s bibliotek. Jämförelse:

Vellinge - idag kom jag fram till följande: detta det sämsta och mest deprimerande bibliotek jag vet! (Även om jag har typ tre att jämföra med bara, så det kanske inte gälls.) Jag skulle inte varit där i förmiddags om det inte hade varit för att lämna tillbaka någon kvarglömd bok på ämnet teodicéproblemet, men när jag nu var där tänkte jag hitta lite lektyr för de k-

UUUSCH!!!

Jag har precis dödat min första spindel med bara handen. Mitt finger och skrivbordsytan. Uhhhh. Äckligt. I'm freaking out.

Uuueeehh, men okej. Tillbaka till min utvärdering av (klagosång över!) Vellinges bibbla.

Jag letade efter pocketböcker. Pocketböcker skrivna på svenska av svenska författare. Hur svårt kan det vara? Men det fanns typ tre pocketböcker totalt på hela biblioteket och de var inte så som jag ville ha dem. Så jag suckade över det sorgliga tillståndet och medgav att det enda bra med detta bibliotek är tidningssortimentet.

Malmö - Har pocketböcker. Av svenska författare. Nu har jag böcker att läsa. Plus att världens sötaste indieklädda kille befann sig i rummet jag var i samtidigt som jag. Mmmm.... haha! Min blick började från golvet och arbetade sig uppåt. Slitna high-tops, smaaala byxor, skitfin tischa (precis en sådan typ av t-shirt jag skulle haft på mig om jag hade varit kille), väska och sött ansikte. Hej adorable! Detta gjorde min dag. Särskilt när jag mötte honom senare igen innan jag skulle gå, log och fick ett världsfint leende tillbaka.

Hur kan jag ha tyckt - bara för någon dag sedan - att alla killar är fula eller tråkiga? Jag har varit för mycket i Vellinge/på näset och för lite i Malmö. Definitivt.

Kanske inte så konstigt, när det finns så många bra ställen här just nu, som second hand-affärer och intressanta klubbar. När jag gick på stan idag blev jag sugen att göra typ en guide till mina favoritställen - särskilt så som Chique har flyttat och öppnat nytt i en större och finare lokal (dessutom mer centralt - men är detta positivt eller negativt?) och då jag dessutom hittade till en - för mig - helt ny affär, också det second hand/vintage, som daaaaamn hades stängt just idag men som jag ska besöka å det snaraste. Får se om detta blir av.

Idag spenderade jag en dryg femhundring på lite grejs inför sommaren (shorts, vit t-shirt, kjol - i huvudsak). Men samtidigt bokade jag in halkkörningen (till min födelsedag!! ojoj.) och kan därför inte längre åka till arvikafestivalen på ett plötsligt infall, som jag annars hade kunnat. Och där sparar jag ju sju hundra. Jämt och bra! Fast jag vet inte om jag hellre hade velat se mina favvoband i nån skog uppåt landet än köpa nya kläder? Shhhhhiiiit.

I-landsproblem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback