Minnas vad som varit glömt.

Alla verkar vara överrens om att Alla H. Dag är överskattad, men frågan ingen ställer sig är vad vi ska göra åt det. Och snälla, ge mig inget skit om rosor och djupröd kärlek i plast och plastinslagen från närmsta Pressbyrån. Nej. Action is needed, kära folket.

För att jag bryr mig om er ska jag ge dagen mening. Utlovar här ett alla h. dag-inlägg som kommer att fylla era behov på alla sätt. Lovar att ta hänsyn till mer än en aspekt av denna underbara dag.

(Fyll i ditt eget frågetecken här efter underbara om du känner behovet - jag tänker inte göra det åt dig då det skulle innebära ett ställningstagande, och sådant är det fortfarande en dag för tidigt för.)

Imorgon kära ni.


Kommentarer
Postat av: Sussie

jag tror man ska se alla hjärtans dag som en ramp, den är där för att vi ska påminnas om att vara romantiska. tanken är kanske att man ska försöka hålla igång en extra romantisk dag varje månad - och den utprickade dagen i februari är bara för att kicka igång det romantiska igen?
jag vill iaf tro det! att sedan affärerna hakat på det hela är ju lite överdrivet. men åtminstone jag ska ignorera dem och köra mitt eget rejs med romantiskt snutt-snutt tillsammans med min älskling och skicka iväg lite små hälsningar till alla gosiga vänner jag håller av! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback