Innan alla ljusen släcker

Beundrarbrev:

Hej
Navid Modiri. Jag vill gifta mig med dig, städa i din lägenhet, stjäla din begåvning, whatever - ditt mind är så himla djälva briljant. Jag vill vara som du. Dina ord har mening och vet var de ska när de går åt sina egna håll som duktiga små barn på skolutflykt. Innan de river rosetterna ur håret och ditchar medhavda matsäcken för snabbköpsstället brevid utflyktskogen.

I övrigt idag har jag upptäckt att pontons blogg är grym. Ibland vill jag också skriva som litteratursmarta ungar som har växt upp på tunga ryska böcker. Synd att jag aldrig kom längre än Jane Austen.

Människor i vackra kläder är bra för min sinnesfrid och väldigt tillfredsställande. Att gå på stan och hitta de välklädda i folkmassan är ett sant nöje, mer samhällstjänst än guilty pleasure. Känner mig duktig och smart när jag betygssätter världen runtomkring mig.

Fysiktävlingen var den sista nattsvarta bottenraden i färgdiagrammet som löper från svart till grått till vitt. Jag misströstade två timmar in i tävlingen och skulle gå. Insåg att alternativet var Kemi B. Jag stannade. Det gick bättre sedan. Det var lite kul, ändå. Och mattanterna var sötnosiga när vi kom till matsalen som de höll öppet för oss extra länge.

Vill ni ha dressing? Jag sätter en slev i dressingen. Här har vi sallad. Ni får ta med samma, det är bara att gräva. Vad var det ni gjorde förresten?

Jag kom ut från franskan och när jag fick smälta det lite hade jag kunnat skrika fri fri fri! för det var så det kändes. Bara en tillfällig tidsfrist men jag vill inte tänka framåt nu, jag ska roa mig och lugna ner och sen sätta pjäxor på fötterna och kanske dansa ute om jag fortfarande lever så sent på dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback