Den nya musiken

Inför min skidresa förra veckan passade jag att radera hela min ordinarie spellista som egentligen var väldigt fin och uppdaterad just nu. Bland annat lades detta in:

Justice, Cross
Jag gick från att ha hört (och gillat) två låtar med Justice - D.A.N.C.E. och DVNO - till att lyssna på hela albumet, och förstå varför så många skivrecensenter nämnde Cross som ett av förra årets bästa album. Inledande låten Genesis är helt lysande. Hela skivan håller ihop och känns vettig. OCH de kommer till emmaboda i sommar, så grattis oss!

Tiga, Sexor
Varför, varför, varför orkade jag inte skaffa skivan när jag först hörde talas om den för kanske ett år (?) sedan? Den är inte ny, men spännande och med ett intressant sound definitivt. You Gonna Want Me, skivans tredje spår, är en säker dansgolvshit, och enda låten jag instinktivt kände igen. Behöver jag säga att den är bra? The Ballad of Sexor, Good as Gold/Flexible Skulls och, förstås, You Gonna Want Me är mina favoriter.

Beirut, Gulag Orkestar och The Flying Club Cup
Ahh, Beirut. Indievärldens blivande älsklingar? Återigen, VARFÖR gjorde jag inget för att skaffa låtarna i början på hösten utan väntade tills nu? Vad lat jag är! För detta är verkligen ingenting man ska vänta med. Låter inte som mycket annat just nu, jag associerar till klezmermusik. Vi pratar om dragspel, medryckande melodier, blås och det är heeelt charmerande!

Juana Molina, Son
Intresant, melodiskt och mycket angenämt. Känns som att det finns mycket att upptäcka om henne.... La Verdad kan någon kanske ha hört? Om inte, spana in. Den är nästan meditativ.


Kommentarer
Postat av: sussu

tycker att vi satsar på att hitta en massa ny bra musik under vår tågresa, något måste vi hitta!

Postat av: Erika

Jag får panik när du namedroppar en massa bra grejor som jag inte lyssnat på. LIMEWIRE her i come! haha hoppas nu att allt är så bra som du utlovar ;P

2008-02-28 @ 15:27:32
Postat av: Cicci

OCh som ni ska skcika till miiig har nere med samma javla musik som jag ahft i en manad. POSS nu ska vi aka bikes i tre dar hohohoh

2008-02-28 @ 15:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback