By the rythm of your language, by the sparkle in your stride

Idag har jag träffat personer som jag tycker mycket bra om. En god sysselsättning en ledig dag. 'ro kom och hämtade mig i sin fina, lila bil och vi satte kursen mot Stoff&Stil. Där letade vi länge och väl bland tygerna och lyckades hitta det bästa ur sortimentet.

'ro handlade massor, mycket mer än mig, men jag kom i alla fall hem med tre fina tyger som jag ska sy kjolar av.

image261

Vi åkte in till stan och mötte upp jen för att fika på Espresso House. Deras caféer tar över staden, men de har i alla fall mycket gott i sortimentet. Jag, ´ro och jen myste i sofforna där uppe. jen och 'ro chockade mig genom att äta upp en orörd chokladkaka som stod kvar på bordet bredvid efter paret som hade suttit där när vi kom. Det var rätt kul, faktiskt. Även om jag var tvungen att låtsas att jag inte kände dem en kort stund.

image262


image263

Nu ikväll väntar jen's place. Ska bli mycket trevligt. Även om jag har öppning och stängning imorgon, och samma på söndag, så jag kanske kollapsar någongång under helgen, men vi tar det som det kommer.

image264

Tyget var rätt likt en klänning jag redan hade... När jag insåg det såg jag min förtjusning över att hitta tyget till höger i ett nytt ljus och det kändes aningen komiskt. Men, köpte det i alla fall, det ska få bli en kjol.

NU måste jag göra mig klar, min skjuts kommer ju snart!

Kommentarer
Postat av: degen

vi hade mys!! älska stoff&stil

2008-02-11 @ 09:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback