Med fågel i handen

image165

Wendy McNeill är kanske världens grymmaste artist. Denna kanadensiska sångerska skriver texter vars intelligens och samtidsintresse får mig att gå ner på knä, och hon gör det till en mörk, fängslande folkinfluerad musik.

För ungefär ett år sedan lyssnade jag på Wendy McNeill, och älskade allt jag hörde, och nu, ETT SKAMLIGT ÅR SENARE, anser jag mig fortfarande inte ha råd att köpa hennes skivor. Och detta är den mest omöjliga artist att få tag på olagliga vägar. Tro mig, jag har försökt.

MySpace är bra, men jag vill ha mer.... mer mer mer!

Jag fick för mig att jag vill lära mig att spela dragspel! Jag ser Wendy McNeill framför mig, och hör hennes invecklade, levande texter (hon, Joanna Newsom, Cold War Kids och Regina Spektor pre-Begin To Hope spelar absolut i samma liga när det gäller textförfattandet) för mitt inre öra.

Men hmm, jaa. Det brukar ju alltid gå så bra med alla saker jag får för mig att jag vill göra, så jag vet inte. Men en dag ska jag genomföra något! Se ett projekt från början till slut. Jag är trött på att titta tillbaka och konstatera att för varje idé, har jag liket av ett halvfärdigt och halvt genomfört projekt kvar som enda bevis.

E-su, minns du staden/städerna som vi planerade för länge sedan? Det var nog tidernas bästa idé.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Det gör jag!:D det var faktiskt fina bilder vi gjorde... undra var de hamnade..?

2007-09-19 @ 00:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback