Well I burnt all my travellers cheques

image100
Jag har varit dålig på att uppdatera. The Ark var skitbra, bra tryck inne på kb ( i alla fall där vi stod, och vad offrade vi inte för att komma dit?), Ola Salo kom in på scen och såg helt grym ut i kort svart skinnjacka med lejontryck på ryggen (och detta var innan hans hår blev helt svettigt och bara var en enda mörk massa), bra blandning av nya och gamla låtar. Svettigt, oh ja, och när jag vaknade upp i fredags hade jag ont i benen, tänk "växtvärksont", efter allt hoppande. 'ro offrade nästan livet när vi skulle byta platser i publiken efter supporten - en vampyrliknande (men det var nog läppstiftet) kille som sjöng i en grym falsett, motooooo boy (typ så skulle det ha låtit om han sjöng sitt eget namn). Vi började tränga oss in från sidan, redan första personen lackade fett och typ satte upp sina armbågar för att hindra oss. Men 'ro är en cool tjej så hon började tjafsa, och säga att vi bara skulle förbi och att hon inte kunde gå utan oss andra. Så sen trängde vi oss vidare och kom till en grupp tjejer som blev riktigt arga, alltså riktigt arga, och ville slå ner 'ro verkade det som. Då stack vi samma väg som vi hade kommit, men sen fick vi skitbra platser nästan ända framme där vi såg jättebra och inga var sura - HAHA!! (obs: triumferande)

Nu är det lördag morgon och jag sitter här och tycker lite halvsynd om mig själv. Känner mig inte alls bra, min hals gör ont, och jag får verkligen inte bli sjuk, för nästa vecka är viktig!

Igår kväll jobbade jag och kom hem vid nio, helt slut efter ark/för lite sömn/seg skoldag/seg kväll i butiken. Lite höjdpunkter är att studentmössorna nu har kommit, ett brev från min söta kusin fe, och att det endast är 18 skoldagar kvar nu (alla lov/helger/resor borträknade). Jag är trött på allt naturigt nu. Kemin och fysiken är sega, pallar inte. Genushistorian är det intressantaste, och också det som är minst natur. Jag frågade mig för någon dag sedan varför i hela friden vi har lagt ner tre hela år på saker som att stå och pipettera, typ??

Jag fattar inte.

Och framförallt; jag vill inte. Just nu kan jag inte tänka mig mer natur, det bara tar emot och jag kan inte se charmen i det hela. Jag har så mycket andra saker som är roligare, och som jag hellre skulle vilja lära mig saker om. Bara att det är hobby-stuff - det är saker som aldrig kommer att ge mig en bra framtid, eller ett riktigt yrke, och verkligen inte en hög inkomst. Jag har växt upp och alltid fått höra "ha dina nöjen som nöjen, för du kommer att behöva något att göra på fritiden också, men utbilda dig till något bra, gör inte din hobby till ditt jobb". Och det är bra; jag är glad för det, för annars hade jag befunnit mig någon helt annanstans mot nu. Men enough is enough, och just nu vill jag inte mer.

Right now:

Läser: Nylon Street, bok med bilder på gatumode. Nu är jag (och många med mig, förmodligen) ganska bortskämd med bilder på snyggt gatumode ( Face Hunter, The Sartorialist och hundra sidor till), men det är ändå trevlig läsning/bläddring. Helt klart värt de där dubbla turerna till skolans bibliotek.
Längtar efter: Att flytta till gbg i höst, och sen Lyon.
Drömmer om: Klänningar, klänningar, klännningar... I synnerhet förklädesklänningar. Vill ha tid att sy. Till jen, 'ro och B: vad hände med systugeplanerna???

Om någon hade oturen att missa
artikeln om gatukonst i gårdagens sydsvenskan, föreslår jag att man letar upp den gamla tidningen innan det är försent och läser. Den förgyllde min frukost igår. Någonting om att lägga ved på en eld som redan brinner. Gatukonst är coolt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

haha systugan måste vi ta snart, dock efter fysikprovet! =) jag är fett uttråkad. Om du bott i Höllviken hade jag ringt dig och frågat om du ville ta en rullrunda!!! För ingen här nere kan, har ringt alla! och buss tar för lång tid!

Postat av: degen

vem offrade allt?`????? :-)

2007-05-07 @ 08:20:19
URL: http://degenistheshit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback