Vi blev underhållna.

Idag var back-on-track, tillbaka till skolan för mig, upp med hakan och rak i ryggen! Jag är inte sjuk längre. Okej, jag är inte frisk heller. Men jag var i skolan. Och jag kom på ett ämne för religionen. Som dessutom är kick-ass-bra. Jag gillar det, har bra vibbar för detta ämne...bådar bara gott. Genushistorian däremot. Tre minuter efter att vi hade slutat:

(Jag till min lärare)

Duuuuu. Ett litet problem.
Tittar uppåt lite bedjande/bönfallande/
snällajagärganskasötochsnällenbraelevtrotsdetjagskasäganu.
Jag har inget ämne.
Och gör grimas som tydligt förmedlar jagvetjagärsåledsenmendetkanintehjälpasochduharväl
överseende? (I hope).

Det hade hon. I viss grad. Jag ska komma på något till imorgon. Annars fick hon väl "..tvinga mig att välja något av ämnena..:".

Hjälp!

Sedan var jag på körskolan efter skolan och gjorde mitt första övningsprov. Blev underkänd. Hur det kändes? Fint! Jag gjorde det på 19 minuter och 9 sekunder. (Var tvungen att speeda. Hade trots allt en buss att passa...och det leder mig vidare till dagens nästa aktivitet:)

Cabaré!

ProCivitas cabaré, hölls på Palladium, mkt folk (fullsatt, en av tre föreställningar) och mycket bra och lyckad föreställning! De var verkligen jätteduktiga - snygga dansnummer, skämt, sång, och visst - vi fattade inte allt när de drev med lärarna, men det var omöjligt att inte uppskatta inslag som Fling - ProC:s naturlärare blir lite kåt/kärlekskrank på den öde ön, och har tv-dejting. Så skoj! Efteråt gratulerade jag och am alla våra duktiga ProC-vänner som hade medverkat.

Jag vill ha cabaré på Sunds! Jag fick studentkänsla och "oj nu är detta sista året sista veckorna trean! slutar! snart!"-känslor av att se alla medverkande stå och sjunga tillsammans i avslutningen. Jag vill också.

Gränsöverskridande verksamhet mellan de olika programmen på Sunds - ja tack! Inte för mig, men för kommande generationer.



Åhhh! Är inte det här höjden av söthet?

Hon har lagt upp en
banner för min blogg i marginalen på sin blogg. Bild och länk när man klickar på den. Och jag kommer som nästa efter pojkvännen. (Eh, jag är också den enda, hittills. Så nästa var kanske inte så svårt att komma. Men ni fattar.) Ändå. Vad kärt. Och promotion. Jag blir helt rörd och får rosiga kinder&vaaaarmt hjärta, gud vad fint. Hihi. Jag har fina minnen från den kvällen då den bilden (och andra) togs. Både från början och fortsättningen (haha).

Kommentarer
Postat av: Sussie

din och fredriks är de enda jag haft tid att göra hitills, idag är första gången jag suttit vid en data på flera dagar :O
det ska komma fler sedan, men det är klart att din kommer vara högt upp, annars hade jag väl inte gjort den först? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback