Oh the black cabs the way they drive

Imorgon är det allra sista provet, och efter det är vi FRIA. Ska bli så skönt, jag kan knappt fatta, jag fylls med lycka och det känns som den bästa tiden av alla! Från och med imorgon, yeah! Blir att gå på två studenter sen på kvällen, lördag övningskörning och in till stan för att bedriva lite shopping inför torsdag, utgång någonstans, söndag soooft dag, måndag ev. mer shopping inför studenten alternativt bli intervjuade med projektet och sen tisdag onsdag TORSDAG och då är det studenten!

En vecka dit, helt fuckingamazing unbelieveable. Jag längtar helt galet nu, jag kan känna hur det kommer att kännas efter imorgon. Bara ball och festande kvar! Jajaja!!! Vår student kommer att vara den grymmaste, bästa dagen. Det kommer att vara solsken. Vi kommer att vara lagom nyktra när släkten tar emot. Vi kommer skrika så att rösten DÖR. Night of our lifes.

Jag tror att det blir kul.

(Blinkning till p-gruppstjejerna)

Haha.

Idag var vi, projektgrupp 08, BAT-tjejerna, kalla oss vad ni vill, på ett av våra sista uppdrag: lämna blommor åt vår superdupersponsor på ett företag i Lund. Vi snurrade runt inne i centrum, letade efter torget där vi skulle köpa våra blommor, letade efter parkeringsplats, hittade en butik med enooormt mycket godis (2.98!!! Kolla. 2.89. Kronor hektot! Shiiit.), fick köpt våra blommor, besökte butiken med godiset köpte somrigt nog glassar istället, satte i oss i bilen igen, med målet att köra ut ur Lund och hitta till Ideon/Edison Park.

Tjoho! Det gick ju bra. När vi upptäckte att vi höll på att köra ut ur Lund mot Lomma (=fel, väldigt fel...) panikringde vi 'na:s pappa, som berättade hur vi skulle köra. Så det gjorde vi och hamnade vid järnvägsstationen. Men detta måste vara fel, tänkte vi och släppte av B som fick fixa nya väginstruktioner. Den bratiga tjejen på Pressbyrån hade ingen aning om vad Ideon var för något, så B frågade en rumänsk (?) kvinna med resväska hon mötte på gatan istället. Hon var duktig och gav oss en fin vägbeskrivning. ("Och sen efter det kan ni hålla lite åt höger"...haha? Vad? Lite åt höger?) Men vi kom fram! Försenade, men vi var där.

Vår sponsor tog emot oss med öppna armar =), var jättetrevlig, och snackade med oss om våra framtidsplaner, lite om vad företaget tänkte syssla med nu och bjöd på goda mackor, kvar från förmiddagens möten. Sedan fick vi bege oss igen, för att inte missa skolans lunch - vårrullar!

(Jag till jen: Mat styr våra liv.)

Bara att när vi skulle ut på E6:an efter Malmö hamnade vi i vad vi trodde var världens kö. Jen blev en aggressiv bilförare och jag kved "våra vårrullar" ifrån baksätet. Som tur är var kön inget långvarigt. Vi racade hela vägen till Vellinge. Och yey! Det fanns mat kvar när vi kom fram.

Vad kommer vi att sakna mest från skolan?

Efter lunch och i väntan på dagens enda lektion satt jag och jen (ibland med mer sällskap) ute i atriumgården, solade och pluggade kemi. Kom väl en tre, fyra sidor på två timmar. Tur att man är effektiv för sitt liv. Men vi hade trevliga diskussioner (p-piller, roadtrips, framtida kändisskap som antagligen kommer att ställa stora krav på oss - HA!). Det är sådana saker jag kommer att sakna. Alla stunder när man bara tar det lugnt och snackar. Trots panik och hets över omöjliga uppgifter/deadlines.

Berättade jag om bussarna vi trängde ut mot trottoarkanten, och när B hoppade in i bilen i farten efter att ha fixat vägvisning? Jag tror inte det. Men ni vill inte veta.

Kommentarer
Postat av: jennie

MATEN KOMMER JAG SAKNA!!! UHUHUUU


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback