Manlighet...

..suger. Så är det bara. Eller, mitt arbete suger. Big time. Jag tror aldrig att jag har skrivit ett så här dåligt arbete för ut. Till och med språket är dåligt. Då är det illa.

Men jag skyller på min nyutvecklade tangentsbordsdyslexi. För det är verkligen inte lätt att skriva en bra text när fingrarna bara fastnar på fel tangenter och vartannat ord blir felstavat. Som de gör nu, har gjort hela dagen och hela början av helgen. Jag vet inte vad det beror på.

Men det känns så fel. Jag kan ju stava, jag lovar.

Hur onormalt är det inte att jag skriver ett "a" när jag ska skriva ett "ä"? De ligger mil ifrån varandra på tangentbordet, på andra sidan jordklotet. Möjligen att detta är en anpassning inför mitt liv efter gymnasiet, när jag kommer att befinna mig framför datorer som saknar svenskans sista tre välsignade bokstäver.

Nu ska jag sova, eller bara krypa ner i sängen kanske, och vips bli sådär jättekreativ som jag brukar bli då, och bara skriva hela analysen i ett, inspirerat svep. Kanske, jag hoppas.

Dagens låt: Release me, med Oh Laura. Bara för att jag körde den 50 gånger om när jag knåpade ihop min text om de manliga könsrollerna. Deras andra låtar - de som jag har hört - är för mellanmjölk, för vanliga... (för country?), men denna är super. Vacker. Jag gillar bilderna jag får i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback