Je blog, donc je suis.

image104
Ikväll har vi spelning, och på grund av detta fick jag vackert ansöka om ledighet, så därav min frånvaro i skolan idag. Dock inser jag att jag faktiskt inte har fått min ledighetsansökan bekräftad än(!). Opps. Och att jag glömde lämna in intyget från vår dirigent. Opps. Och att jag glömde informera kära gamla bgt att jag missar kemin. Opps.

Men bortsett från detta är jag väldigt planerad och väl förberedd. Eller, jag kommer att vara väl förberedd. Ska ägna förmiddagen åt att spela, och samma gäller eftermiddagen, fast då på operan istället. En sak vet jag, och det är att jag dödar vissa personer om de inte sköter sig. För guds skull! Det spelar ingen roll om jag och a är grymma, och kan vår stämma så bra att det låter som musik (på riktigt), om andrafiolerna är osamspelta. Faktiskt.

Jag skrev klart genush-papert! Hallelujah. Fortfarande ingen fördjupning inför religionen.

På jobbet igår fick jag prismärka varor, och hänga upp en skylt (som blev sned). Jättebra. Jag klättrade upp på den här utfällbara stegen i mina kilklackade skor, insåg att trappstegen var rätt smala, att det var rätt högt, och det kände en smula instabilt. Närmare bestämt, jag blev skraj. Såg framför mig hur jag föll ner och slog i golvet när jag sträckte mig upp för att hänga skylten från takbjälkarna. Vi har ett hårt golv i butiken. Sen skällde jag på mig själv. Hur många dör av att hänga upp skyltar i butiker?

Inte många.

Är det ens några? Antagligen inte.

Därav att det var löjligt.

Lyssna på: Oss ikväll! Nej, jokes aside. Betal inte 95 spänn för det. Lyssna på Aphrodisiac med Bow Wow Wow. Det är Marie Antoinette-musik. Den dyker upp i mitt huvud när bussen startar och hackar i något som påminner om melodin i låten, när jag plockar ur diskmaskinen och den utdragbara nedre bottnen skramlar och liknar trummorna i låten. Fast egentligen ska man
se: filmen. För då kommer denna låt när de befinner sig på ett maskeradparty, utan att någon känner till att de är där (och med de menar jag kungligheterna och deras eskorter). Denna låten startar, och Axel von Fersen (spelad av Dior Homme-modellen Jamie Dornan) står vid en pelare och spanar in Marie Antoinette. Denna scen är het.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback