BACKLASH

När varje minut är planerad i en vecka framåt, och alla dagar de närmaste tre veckorna är fullbokade känns det lite jobbigt att ta att man dessutom ska skriva teoriprovet (har inte börjat plugga, läste två sidor igår! mina första två. jepp) och att man får reda på - när man ringer dit och frågar, att öppettiderna är precis de man hade hoppats på att de INTE skulle vara. Så nu fattar jag inte när jag ska göra övningsproven.

Ett alternativ är klart att strunta i skolan, och gå till körskolan mitt på dagen. Vet bara inte vilken lektion som är oviktig nog att kunna offras. Fyyyy, vad det här är sämst.

Jag är kanske något bortskämt i-landsbarn (antagligen) men jag orkar till exempel inte både gå i skolan full tid och sen jobba tre tre eftermiddagar/kvällar och sen ha spelning de andra två dagarna. Glöm inte att fredag är riktigt seriöst - vi ska spela med folk som får betalt. Malmös Operaorkester, liksom. Whhoo. Även om vi har fått höra att vi inte kommer att vara sämst känns det aningens pressat. Nu börjar mitt jobb snart snart snart.... Sex timmar är mycket. Det är sex. hela. timmar. Oh my God.

Ska försöka intala mig själv att detta inte är backlash, att jag kommer hitta de rätta orden till genusuppgiften, att jag kommer på ett religionsområde, och försöka ta mig till mobilia, och kanske få se lite semi-sexuell ut? Man kan ju hoppas.

Jag längtar tills den -

Jag kan inte ens säga så för det finns ingen ände på detta!

Roligast idag: när jag och jen började skrika och tjuta vid våra datorer borta hos teknikarna, för att allt var hemskt och våra arbeten sög och paniken bubblade hejvilt. Det var underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback