Allt jag kan tänka på nu är sommaren och det beror på min klädsel.

Så var vi hemma från Gotland, lite tröttare och märkta av solen (in the face...att peka ut skolans naturare kan inte vara svårt), men framförallt nästan helt nya människor eftersom vi har upplevt så många fantastiska saker som vi aldrig hade kunnat drömma om innan. Här snackar vi sextimmars bussresor, besök på kärnkraftverk (OBS (o-)heta rockar, hjälm och gå igenom kontroller för detektera radioaktivt avfall!), besök på slutförvaringsställe för kärnbränsle (oheta hjälmar plus sån mask man kan sätta för ansiktet vid olyckor bara "ifall att"..), båttur, guide på Stora Karlsö och se fåglar, fästingar (uuuhhsch) och blommor (hej carl von linné), industribesök på ölbryggeri inklusive provsmakning av sortimentet, mysigt restaurangbesök, en b-ig bar i hamnen, vara inackorderade i ett före detta fängelse (!!), cykla från visby till lummelundagrottorna (sträckan blev 26 km totalt), polisen som kom (haha - bilisterna ringde och klagade över vårt - ickebefintliga? - körvett), rundtur i grottorna, cykling, Visby-strosande, mumsig Visby-glass och titta i affärer, sen trött, flummig hemresa, med kortspel och aggro-utbrott, fnissattacker och fula foton med jen på bussen, fett mkt kräng hela resan faktiskt (usch!!!), sova bakom solbrills till ljudet av actionrullar....

Och så komma hem i Vellinge, ett på natten till igår. Naaajs. Man var lite trött, men det funkade.

Jag har väl fått med hälften av vad jag borde få med. Vi har fina bilder, och jag har massa fina minnen som inte heller finns på bild. Klockrent var till exempel när jen tappade balansen under vår gruppfotografering och trampade ner med ena benet i en fontän. Hahaha. Hon blev blöt och vi andra tjöt av skratt. Mest kommer jag att minnas att vi hade perfekt väder, sol och fint när det skulle vara det, och lagom sommarvarmt. Dessutom var inte schemat riktigt lika slaviskt som det först såg ut, och visst var vi trötta första dagen (avresan skedde en stund över fyra på morgonen) men sen blev vi pigga och kunde njuta av alla studiebesök, som faktiskt var mer intressanta än vad man förväntade sig att de skulle vara. Riktigt trevlig resa!

Nu längtar jag däremot bara efter att allt det här ska vara över och vi ska vara klara i skolan.  För mycket arbeten återstår, och mina stresssympotom kan kallas akuta, för ärligt talat, jag ser på detta så allvarligt att jag bokade om min uppskrivningstid, det är illa. Men det var för kemin. Jag måste ha läst igenom allt en gång ju, när vi har prov. Annars går det inte.

Och jag längtar tills vi kommer bort från det här, jag vill slippa min klass, jag vill inte gå dit till skolan mer nu, jag vill bara att det ska vara över! Detta är en konstig känsla, för jag hyser faktiskt en uppriktig tillgivelse till min klass nu och det är många jag kommer att sakna. Antar att jag är fed-up efter dessa intensiva tre dagar, kanske längtar jag mer efter slöa varma sommardagar nu.

Solning ute på gräsmattan, slicka i sig glass, trams med mina sötnosar, arbete på dagarna, gå på stan i sommarklänningar och söta skor, samla minnen inför den Stora Splittringen, gå ut och dansa som om varje natt ute var den sista, vara på mitt rum och ha fönstret öppet ut i trädgården, göra nya planer och ge och få löften om att saker ska bestå. Lata dagar som bara existerar och som inte kräver så mycket som dessa gör nu. För som jag har sagt innan, jag har haft nog nu, och kanske är det backlash men ju mer jag ser mig omkring desto tydligare blir det att många av oss naturelever vill ta avstånd från natur och göra något annat. Läsa samhälle eller vad som helst. Vi förnekar inte att detta har gett oss ett logiskt tankesätt, problemlösningsskills och kritiskt tänkande. Men vi ber om något annat. Jag vill ha något annat - tack!

En vecka efter studenten drar vi, lite tjejer och killar, till Blekinge och det ska bli såååå härligt. Ser fram emot detta så mycket, i brist på någon bokad utlandsresa blir ju detta vår avslutningsresa. Även om jag måste ta mig hem lite tidigare än de andra, så jag hinner hem innan vi sticker iväg sen med familjen till Italien. Jag vill skaffa mig massa fina minnen från denna sommar, som jag kan se tillbaka på sen, och det vet jag att jag kommer att göra, oundvikligen! Jag vet ju vem det är jag har att göra med...  alla mina sötnosar! Så grymma. Är som jag vill vara, som jag är, som jag har varit. Vi är bäst.

jag längtar tills i sommar. tills studenten. endast 13 dagar kvar nu.

naturgodis till alla!


Kommentarer
Postat av: mattepatte

Åh vad fint du skriver hanna! Tycker om dina lite längre inlägg, detta var underbart! Känner igen längtan efter det öppna fönstret under sommaren..

2007-05-25 @ 20:39:33
Postat av: jennie

håller med matilda! jättefint! gillade slutet ;) vi ska ha så himla kul i sommar, right? och göra allt vi vill göra! btw, så var det 26 km fram och tillbaka till grottorna =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback