& what about the love in your hands, the code in your palm and the sweat on your forehead?

Solen skiner idag och det känns som vår. När i-valet ställs in går jag och am och spontanfikar på Mimmas, sätter oss ute och äter våra väldigt små - och därför nästan nyttiga kakor. Vi pratar om framtid, som utbildningar och resor.

Det är sorligt när man inte ens hittar på den ort man är uppvuxen i. En man frågar oss om en gata när vi är på väg genom byn, men vi får svara att vi inte vet. Sedan sitter vi och fikar, och vid bordet bakom oss sitter två män som pratar lite med oss när de ska gå. De frågar om Vellinge alltid är så här lugnt (svar: ja) och varför, och det är först när de går som vi kommer på att det var samma män som frågade oss om vägen innan...haha

Det var ju tur att de hittade till caféet, som alltså låg på den gatan de frågade om. Mmm, jag är så smart. Jag hittar så bra. Ohh jaa.

Och det är ju tur att det inte har hänt förut.

När det blir lite varmare känner man massa saker utomhus som man inte upplever när det är vinter och kallt. Dofter som man inte har känt på ett år och som påminner om någonting långt bak i hjärnan, ett minne som är så vagt att det bara är som en smekning eller en svag känsla av lycka.

Det är fint. Mycket.

Kommentarer
Postat av: Erika

haha det blir lätt DoxyFerm över ;P faan vad coolt hanna! jag hade dock aldrig vågat, men det är en annan historia. jag tycker att vi ska hitta på ngt typ fika lr stan lr nåt på lovet. kan du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback