Kom ta mig här ifrån jag vet hur man springer

Nej, jag har inte dött. Även om jag faktiskt drömde i natt att jag svängde benet över en fönsterkarm med avsikten att ta språnget. Dock blåste det kallt runt mina bara ben under nattlinnet jag hade på mig, huset var ett fult gult tegelhus och dessutom åtta våningar högt, så jag ändrade mig. Jag kravlade mig ner och stängde fönstret igen. Jag har bara varit lite bortrest.

Jag tror att det totala antalet spelade timmar under helgen uppgick till 13 . Härligt. Mina fingrar var inte blodiga (tack!) men jag var något öm i nack/rygg-muskulaturen. Inse hur krävande det är. Men stimulerande, naturligvis. Och vi gjorde massa najsa saker också. Typ bastade, i en bastu vi råkade hitta längst in i lokalen vi spelade i.

I alla fall, jag är jättetrött. Krävande helg, och sedan nationella slutprovet i Matte E idag. 

Matten var jobbig, men kändes helt okej. På slutet orkade jag dock inte mer, så jag bedömde att jag kunde nå MVG utan att skriva något på sista uppgiften (slött!) och ansträngde mig därför inte. Kladdade lite på ett lösbad, mest. Fem minuter innan allt skulle lämnas in (total skrivtid: 4 timmar) fick jag plötsligt för mig att min lösning nog var grym och inte alls totalfel som jag hade trott och därför gett upp för fram till dess. Så jag skynda-skyndade mig att skriva av allt. Antingen är det totalt fel (90 % chans) eller så är jag värsta geniet (10 % chans). Jag gillade min lösning efteråt - lite som man gillar sin gulliga, knubbiga dotterson - men jag tror faktiskt att den är fel.

Jag har funderat kring bloggen. Typ vad jag vill med den och så. Kanske ska göra lite ändringar, men jag har inte bestämt mig än. Med tanke på hur fokuserad jag brukar vara, hur lätt jag brukar ha för att koncentrera mig kring en sak jag fascineras av...får vi se. Jes vet vad jag pratar om. Vi hade en givande disskusion kring detta i fredags.

Jag längtar efter att det ska komma nya saker. Som vår; nya ämnen (periodsskifte om en vecka); nya idéer. För att det skulle vara roligt, för att det skulle stimulera mig.

Appropå inget (j'adore):

Att ha cykel med cykelkorg. Åh vardagslycka.

Cold War Kids - typ Hospital Beds, Pregnant, We Used To Vacation. Riktigt bra. Älskar pianot i Hospital Beds som bara pam-pam-pam-pam, så fint. Och trummorna som bara pam-pam-pam. Ja. Jag borde absolut bli musikjournalist. Obsironi. Nej. Men de är grymma, för de berättar historier med sina låtar. Lovelovelove.

Grov bröd igen efter en hel helg utan. Glädje.

MItt nagellack som flagnar. Citat jag hösten -06:


Vill
(och detta är en dikt din dumma idiot)

Jag vill dela ut mina drömmar till främlingar att stoppa ner i sina fickor som kakor
Jag vill upptäcka något nytt vackert
Jag vill mumla någons namn för tyst för att höras
Jag vill frysa i fler köer
Jag vill se snöflingor spetsas av solljus
Jag vill att nagellack ska flagna

Slutcitat.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Gillar din blogg grymt mycket :)

Postat av: Anonym

ja det är klart att jag har :) haha.
åh, tack. detdär som du gillade speciellt mycket har faktiskt en kompis till mig skrivit :) Jag brukar låna lite utav hennes fina ord och meningar för att få inspiration själv och använder dem själv ibland (med hennes tillåtelse självkart ;) haha) ha det så bra!

2007-03-05 @ 21:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback