Kan du synka våra rörelser och gatstenen skaver mot händerna.

image87
Världens vackraste människa kom in och handlade i min affär idag. Jag bara dog när min blick föll på hans ansikte, för hans ansiktsdrag var helt perfekta och han var så fin! Han fick studentrabatt.

Men alltså, det skulle han ha fått ändå.

Dagens nyhet från radion är att alla sverges universitet totalt skickade ut reklam för totalt 73 miljoner kroner år 2006. Jag tänker på alla kataloger och alla lappar jag har fått. Så onödigt. Jag får en värkande skam- och skuldkänsla när jag tänker på alla döda träd och att jag inte ens är intresserad av att läsa dessa kataloger om diverse naturutbildningar. Men visst, jag tänker inte bara ställa mig och säga att jag tycker att det är dåligt att de skickar ut så mycket, för det är det inte. Det är bra att man får information. Bara att det känns lite onödigt. Liksom 73 miljoner, det är ganska mycket pengar...

Dagens nyhet från metron är att de fixar Mölleplatsen inför den kommande sommaren, för att marken inte ska vara så geggig om det regnar. Ingen hemskt engagerande nyhet egentligen, men när jag tänker på det är det ganska bra. Trots allt minns jag ju mina tjut, när jag hoppade mig fram över sågspånsgungflyt som hela mölleplatsen bestod av förra malmöfestivalen, mer som bestörta klagorop än som glädjetjut. När jag såg mina skor färgas lerfläckiga, var det. Så detta är en bra sak, tycker jag.

Dagens nyhet ifrån Sydsvenskan...om jag hade någon har jag glömt bort den. Jag behöver inte vara så där ambitiös.

Dessutom stötte jag på en kille från min gamla klass på väg hem och blev helt chockad. Han var helt snygg - på ett ruffigt sätt visst, men ändå - nyklippt och fina, rena kläder. Wow, han var het. Förra gången jag såg honom såg han totalt nedgången ut. Vellinge är så underbart.

Jag såg faktiskt ytterligare en kille från gamla klassen idag - inne i affären. Fast han hann försvinna medan jag hoppade runt mellan hyllorna och letade efter bokmärken åt en kund.

Lyckades även hinna med lite shopping. Ett par nya skor blev resultatet, och en stylingprodukt till håret som jag blev väldigt nöjd med. Fick jättebra service och ska lätt gå till den affären slash frisörsalongen igen. Nu luktar mitt hår något gott  - typ tuggummi, sånt riktigt, rosa - och är precis så fluffigt som jag tänkte mig att det skulle bli.

Bilden: Robert Doisneau

Kommentarer
Postat av: degen

jag får inga skam o skuldkänslor, trots att jag slängt varendaste en liten katalog/blad etc...

Postat av: Jennie

shit ja, helt sjukt med alla kataloger. jag har samlat alla i en väska och den är inte liten!!!! måste nästan ta en bild på dem någon dag och lägga in i bloggen. sinnes!

2007-03-29 @ 21:50:11
URL: http://jenniea.blogg.se
Postat av: Erika

men hanna du hade ju inga pengar! haha FY! ;P fan vad du har sett många hetingar då! du kanske kunde tipsa om vart du grävt fram dem för jag har då inte sett några!haha men var jobbar du? och du var sjukt snygg som kromosom eller vad ni nu skulle va!

2007-03-30 @ 14:24:43
URL: http://erikahelenajohansson.blogg.se
Postat av: Felicia

Vackra pojkar gillar vi.

2007-03-30 @ 16:22:41
URL: http://charmingsaturday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback