Bota mig

Jag har redan varit  och övningskört nu på morgonen, och jag måste väl säga att det var ganska uppmuntrande. Det var exakt två månader sedan jag hade mina två första lektioner nu (hur kan tiden gå så fort?). Jag fick uppmuntran i form av kommentaren att min körning var förvånansvärt bra med tanke på hur länge sedan det var jag körde. Jag har nog talang, eller något.

Så nu ska jag ta tag i det (det också) och köra ofta. Jag hoppas att skolan blir lugnare igen. Då kan jag hinna. Fast sen har vi HP om lite mer än en månad, åh usch. Det måste jag också förbereda mig för, fast inte riktigt än. Nästa vecka ska jag i alla fall övningsköra någon gång igen, och så ska jag ringa min chef och fixa så att jag kan jobba någon dag. Behöver pengarna ju.

Jag har varit inne på den
här bloggen och läst. Faktiskt väldigt intressant läsning, och när jag fokuserar på det hon skriver om yrket/utbildningen kan jag nästan sortera bort rösten i mitt huvud som bara "du kommer inte klara det du kommer inte klara det sticka klippa sy du kommer inte klara det". Typ så. Jag hade aldrig problem med sprutor och sånt innan. Måste vara någon fix idé. Och jag vill inte ha det nu heller, för jag kan verkligen inte känna någon motivation att jobba som typ civilingejör och sitta och jobba på mitt lilla kontor med det enda målet att företaget jag jobbar för ska gå bättre, omsätta mer pengar eller utveckla nya bättre versioner av befintliga produkter.

Det är så inte motiverande.

Men det är kanske bara mig det är fel på. Jag försöker komma på ett yrke som är meningsfullt, och då är det klart att läkare ligger nära till hands eftersom de räddar liv och om inte det är bra vad är då bra? Men som sagt, jag känner inte att det är så rätt heller och jag vet inte vad jag ska göra för att komma fram till något. Jag kanske inte ska ha så höga krav. Om allt jag gör på min lediga tid är meningsfullt och stimulerande räcker kanske det för att jag ska känna mig nöjd med vad jag uträttar. Jag kanske inte behöver rädda hela världen med mitt jobb också?

Palla! Tänka så här! Nu ska jag leta upp ett fint äpple i kylen, eller något.

Kommentarer
Postat av: Louise

Tack för bloggen du länkade till, just vad jag behöver! :)

2007-03-08 @ 13:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback