Acallfromabove

image78

Igår var vi hos e-su på trevlig kväll. Vi skrattade o pratade, åt flygande jacob 1:a klass, då det är e-su o hennes pojkväns lovefood, och ananasefterrätt söt som vi, med rosiga vitvinskinder och finkläder. E-su var sötast snövit i hennes mörka lockar och gula klänningen, 'ci var solbränd thailandsbabe i thailandsklänning fin!, och vi andra var lika fina men det tar för många rader här...

Am:

Jag kom dit, och "klick", (hon lyfter armarna och fejkfotar i luften), sen "ska vi gå vidare?". Jag upptäckte att det inte intresserad mig. Jag kom fram till mig att det enda som intresserar mig är (hon pausar o räknar på fingrarna) shoppa, äta, sola, dricka, sova. Och jag hatar mig för det!

Joh:

Och han sa "varför prenumrera när man kan få lösnummer?"!

När de andra gick dröjde jag mig kvar i e-su:s soffa. 2 h av snack om framtid, gamla klassen, o vad som blir av oss. Djupt&givande, comme tous les temps. Jag är nästan säker på att jag ska till frankrike nu och e-su får moderskänslor för pingviner i animerade filmer o tappade vantar. Vi är ett bra team hon och jag.

Goda saker denna våren: är solen, blåa tygskor (ännu att bli köpta), himlen som är stor och tushpenneblå, shopping i mindre än jacka, solglsögon, de varma bänkarna utanför skolan, stranden o alla som är här fastän vi vet att detta går mot Slut.
 
Jag o 'na klättrade den långa spiralstegen upp till högsta toppen av växthuset, kände värmen ta emot och sluta sig runt oss som ett nytt lager kläder. Luften var mjuk och rund att andas, alla uppvärmda luftmolekyler som trängdes för plats under glastaket. Så vi satte oss på det dammiga golvet och solen gassade ner på oss. Vi sög upp värmen som de döda kaktusarna skulle bli gröna av avund för att göra.

Men nej inget mer nu. Jag ska ner & göra något roligt typ diska. Bakade igår igen(!), för e-su denna gången och jag hann inte det igår för då skulle jag byta kläder&sminka&smycka mig. Sen ska jag läsa alla fina biotekniksmejl igen. Ikväll blir det mera mys o trevligheter.

Kommentarer
Postat av: Cicci (Thailandsbabe enligt dig =))

Vilka fina inlägg du gör, helt djupa och bra! Synd att du inte vill med oss till Nya Zeeland istället =( Gillade du listan? Rätt bra faktiskt, musik gör mkt! Vi ses i alla fall på lördag Nyberg!! Puss

2007-03-19 @ 21:23:27
Postat av: Erika

älskar din berättarstil (gud vad politiskt korrekt jag lät) men den är helt ljuvlig! din blogg är så mysig att läsa. men en liten sak, jag tycker verkligen att vi borde hitta på ngt snart! PUSS

2007-03-20 @ 12:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback