L'histoire...

Och så tog jag mig in till den stora staden, med bussen, den var mitt färdmedel, och med skorna kappan och iPoden, de var jag svept i. Och så öppnade jag mina ögon för världen och sökte efter en klocka.

Och så gick jag in i varenda liten klocka i centrala malmö (count: 4 st) och undrade varför malmö är en sämre stad att köpa klocka i en Arosa (defintion: liten, schweizisk alpby som under vintrarna fungerar som skidort, under somrarna som fridfullt ställe att åka linbana, se murmeldjur och njuta av oförorenad luft i) som har typ tusen invånare varav merparten är pensionärer?

Jag bara undrar. Jag skulle köpt en där. Har finns bara pseduo-eleganta klockmärken. Vad ska jag göra? Importera från kontinenten? Mina studentpengar ska användas till något bra, det säger jag. Jakten går vidare.

Men i alla fall så köpte jag Bust - feministisk populärkulturell tidning. Har aldrig läst den förr, bara läst om den, men hittills har den motsvarat och överstigit mina förväntlningar. Kontentan: jag kommer inte läsa någon körkortsteori ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback