Milord

image120
Edith Piaf snurrar stadigt i mitt Media Player sedan några dagar tillbaka (jag är för lat för att lägga in låtarna i iTunes - tyvärr). Underbart. Jag tror jag måste se La Vie En Rose. Går den fortfarande?

Igår begav sig jag och B ner till fröken 'ci. Vi hyrde filmer, vilket inte var helt lätt - alla filmer som ratades gjordes så på grund av att B redan hade sett dem, och det var ungefär alla filmerna i butiken. Jag kunde konstatera att jag är den perfekta personen att se på film med. Jag har ju sett typ tio filmer inne i en normal filmbutik.

Okej - kanske en liten underdrift. Fast jag har ju sett intressanta filmer som "en modern tolkning av romeo och julia, på ett nästan utdött afrikanskt klick-språk, opearaform"! Jag vet att ni är avundsjuka. För att inte tala om de underbara, svårförstådda Wong Kar-wai-filmerna med sina magiska bilder.

Ack och ve, att Spegeln är död.

Vi hyrde film och begav oss till 'ci:s boning där vi blev till sent in på natten. Missuppfattade lite med bussar och avgångstider, och som effekt gäspade jag mig igenom i princip hela min arbetsdag idag. Men sen kom B och 'ci, en kvart innan jag slutade, och sen gick vi och fikade, samt spanade in lite lågkvalitativ reashopping. Trevligt.

Imorgon blir det  - förhoppningsvis - shopping även för mig, för då ska jag och kära e-su in och göra stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback