På väg

Det är redan helg. Tiden går för fort. Är ett påstående att ta ställning till.

Om den går för fort och jag inte hinner göra allt jag tänker.

Måste ta alla timmar och minuter som jag vill ha och inte låta de gå om jag inte säger så. Framtiden är här nu, den typ stampar här framför mig och jag kan inte bestämma mig. Jag kan aldrig bestämma för alla val är ju så kritiska och varför välja när man kan välja fel.

Jes säger att jag är den veligaste personen hon känner. Sorry men det är en diss.  När jag väljer mellan färg på läppglans och ja eller nej: okej. När jag vet vad jag vill: no way.

Och jag vet vad jag vill. Lite - i alla fall. Det finns saker som lockar, och som lovar mig allt vad jag drömmer om. Och alla runt omkring mig - vi följer samma vägar, även om vi inte vet.

När jag lägger ord i munnen med precision och säger precis vad jag vet är sanning. Jag tror på det jag säger. För det kan jag se innuti mig, det kan jag känna är sanning, och jag vet att de har det i sig, att de kan vara briljanta om de tar sina möjligheter och det är så obeskrivligt vackert.
 
Jag skulle bli en kick-ass syo för jag tror på dessa unga själar. Jag tror att vi kan hänföra hela värlen.

Fast när man jobbar ska man väl ha känslor då bränner man ut sig. Och jag skulle aldrig i livet bli syo för jag har så mycket bättre saker jag kan göra.

Sagt som det var s...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback