red tape so ordinary

170508-69

Idag har jag varit duktig och lagat punkteringen på min cykel. Det var ju på tiden... Det känns naturligtvis underbart att återigen kunna njuta av denna vackra cykel. Dess blanka slanka svarta ram. Jepp. Det negativa är att det tog en timme och att jag det första jag gjorde var att sticka mig på något vasst längst ner i verktygslådan när jag letade efter lämpliga redskap. Aj.

Har också hittat en fin
engelsk-fransk musikblogg där all text står på både franska och engelska. Så om jag känner att jag vill öva inför - vad? Nationella kanske. Och när kommer de förresten? - så kan jag göra det där. Men hallå, vad är det med denna fascination för svensk pop utomlands? Det är inte precis den första bloggen som jag har hamnat på som behandlar detta ämne... Misstänker att det ligger något skumt, perverst skäl bakom. För jag menar, jag är ju till exempel inte helt intresserad av ungersk (för att ta ett väldigt slumpvis exempel) indiepop. (Om de har någon. Kan ju faktiskt vara värt att kolla upp).

Men som sagt, bra sida. Typ intervjuer och så också. Ska kolla in den närmare när jag har tid. Fast jag fattar fortfarande inte - nej, strunt samma! Vissa saker ska man bara acceptera.

Igår hade jag mys med 'ro. Vi gjorde världsgod fruktsallad. Såg Bring It On, kanske ingen kvalitetsfilm, men det var ju en brist att jag inte hade sett den, och den var faktiskt underhållande, och jag blev faktiskt lite, lite rörd på slutet när tävlingen avgjordes. Haha.

I övrigt börjar det dra ihop sig. Bara tio dagar till Paris. Fan vad najs!

Bilden: Dhanank Pambayun ger intryck av att vara väldigt begåvad. Använder mycket färger. Denna bilden är en av de snyggaste, för i alla de andra har han målat konstiga runda gubbar. Finns säkert någon mening med det, men den är okänd för mig.


Kommentarer
Postat av: Jennie

det var på tiden att du såg filmen;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback