En väg att gå, en väg att färdas på

image133

Who Needs a Road: The Story of the Longest and Last Motor Journey Around the World
, av Harold Stephens och Albert Podell.

Denna bok hoppas jag att jag läser om en vecka eller två.

Skrevs ursprungligen 1968, har varit ur tryck men trycktes i en ny upplaga för några år sedan. Det är den sanna historien om två män som bestämmer sig för att korsa hela jordklotet i en Toyota Land Cruiser, och gör så. De reser på vägar som inte längre finns. Från New York, över Atlanten, genom Europa, Mellanöstern, Asien, Australien och över Stilla Havet tillbaka till USA. Resan tog nästan tre år, men de gjorde det...

Wow, coolt.

Har hört att boken ska vara bra, och nu går den att få tag på via
adlibris. Jag tror inte att jag ska avstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback