Det tar mig tillbaka

image131
Jens Lekmans nya skiva Night Falls over Kortedala släpps den 5:e september. På hans
sida kan man läsa låtförteckningen. Jag läser låtförteckningen och bara att läsa titlarna är magi. En underlig blandning av vemod, längtan och lycka fyller mig. I höst blir en Jens Lekmanhöst. Var så säker.

Och så läser jag vidare och läser vad han skriver och blir helt glad och lugn. För hans ord är som hans låtar. Och Higher Power-slingan börjar låta i huvudet och jag måste ha den nu. ITunes i mitt hjärta.

Jag kommer försent till jobbet. Nej. Men jag kommer inte att hinna äta. Fast vem behöver mat?

Jag kan leva på detta.

(Bilden: Malick Sidibé, maliansk fotograf, känd för sina bilder på malianska ungdomar på 50- och 60-talet.)

Kommentarer
Postat av: Bf

Ooooo vad vi älskar Jens! Jag har sönderspelat mina skivor =) O nu har jag hittat runt tre nya låtar, bl.a. en som är en duett med vapnet =) Jag drömde att du hade feber inatt, hoppas det inte är en sanndröm!? Pusss

Postat av: Louise

Ojojoj vad den skivan kommer att snurra i min stereo.. =) Och så trevligt att The opposite of hallelujah är med just som jag fick något mystiskt begär efter den låten.. We like!
Ha det fint!

2007-08-02 @ 11:30:59
URL: http://windipence.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback