Bästa och första

Andra är rädda för att dö, drunkna, bli ensamma, bli lämnade. Min rädsla är inte deras. Min rädsla är att se mina drömmar dö.

Och så dödar jag de själv, med egen hand.

Jag kan inte lita så lite på någon som mig själv.




Hahaha.

Helt ärligt?

Jag är mest lättad. Visst hade jag sett fram emot att leva på franskt vin och franska modemagasin (så billigt, båda två, i Frankrike!), och att gå och köpa mina luncher i små boulangerier på kullerstensgator, men jag känner verkligen, två dagar efter beslutet, att jag gjorde helt rätt. Nu känner jag mig lugn och lycklig igen, inte stressad och orolig över allt som inte skulle gå att lösa (ekonomiskt, tidsmässigt, osv.) som jag var innan. Nu ska jag jobba under hösten, få ihop pengar, så att jag sen kan göra vad jag vill.

Det känns bra, mycket bra. Jag ser massor av ljuspunkter med att vara hemma i höst. (Jens Lekman på KB, unna mig saker som jag hade fått spara in på annars, fester, ett halvår mer med alla söta flickor här hemma...)

Nu ska jag bara förklara mina helomvända, ändrade planer för de typ hundra-hundrafemtio (så känns det) personerna som känner till dem...

Kommentarer
Postat av: degen

ska du inte till göteborg???

2007-08-20 @ 19:54:26
Postat av: Louise

Jag känner igen det där, är det någon man är rädd för, så är det ju sig själv.. :) Du har säkert gjort ett klokt beslut. Jag hade dock gärna bytt bort hösten i Sverige mot den i Lyon, men så är jag ju lite av en dream-killer jag med.. Ha det bra!

Postat av: Mopp

Oj Nyberg. Glad blir jag. Självklart. Men underligt ändå. Hade ju börjat förbereda mig på att "let you go" liksom. Vi skulle kanske bli lite ambitiösa, och läsa nån hemma franskkurs? Ev göra upp ett litet eget schema. Läsa simpla böcker och så. We´ll höras. pussepuss gullegull.

2007-08-21 @ 15:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback