Kära medborgare!



Jag har egentligen inte tid med detta MEN ingen ska behöva sitta hemma och oroa sig och tro att jag är död kanske, bara för att jag inte uppdaterar som utlovat.

Sthlm var underbart roligt, vi gjorde en massa kul saker som att: sitta på flygplatsen och vänta på däckbyte (!) på flygplanet i tre timmar, spela riktigt livs levande cluedo, gå på såpbubbleföreläsning (antagligen veckans höjdpunkt för han som föreläste var en härlig gammal krutgubbe som brann för sitt ämne och hade gjort så i tjugo år - LOVE), äta den mest sjukt goda buffé vi någonsin ätit, flumuppvakta B med muffin och chipsspår som ledde fram till målet, tunnelbaneresor, Urban Outfitters grymt coola butik inrymd i en gammal teater/biosalong, NK, Kungliga Vetenskapsakademin, landets finaste väder, trams med klassens andra tjejer, besök på KTH och Stockholms Universitet och mycket mera.

Och just det, så ställde vi ut projektet.

Ja, okej, jag bara låtsades glömma det. Fy på mig.

Men det var väldigt stimulerande och jag tyckte vi var duktiga på att prata för folk så att de blev intresserade av vårt projekt. Tyvärr vann vi inget resestipendie - vårt projekt var antagligen inte tillräckligt bra - men vi hade många, både äldre och gymnasieelever på skolbesök, som gillade vår idé. Och det kändes kul.

Första dagen kom mati upp på besök. En överraskning. Jag blev oerhört glad när jag såg henne och slängde mig runt hennes hals. Andra utställningsdagen kom vår gamla matte-  och fysiklärare upp, och när jag såg henne utropade jag "Cicci B!" och blev nästan lika lycklig av att se henne som av att se mati (och det var inte lite).

Helgens ledord var nog tattare, kanske även starstruck (fast det blev vi inte så mycket...och Vickan var vid avslutningsceremonin utbytt mot Lars Leijonborg). Det var mycket som tattades. Pennor, namnskyltar och mer som jag inte minns.

Kvällen innan sista dagens avslutningsceremoni hade vi en sittning på Sjöfartshuset. Trerätters, komplicerad skålning, och spex - väldigt kul att få ha prövat på det. Nu längtar jag till ett riktigt studentliv då man har gaster - inbillar jag mig - ofta.

Och där var en massa nördar! De var fula. Men vissa människor där var trevliga också. I princip alla aktiviteter (vi gjorde saker från åtta på morgonen till tio på kvällen) var ordnade så att man umgicks med de andra deltagarna, från rumsindelningen till grupperna vi gjorde aktiviteter i.

När vi kom hem igårkväll så skulle jag egentligen till 50-dagars men jag insåg att det inte funkade så jag hopppade. Jag sov som en stock och försov mig, vaknade och såg på klockan att fysiklektionen hade börjat för en halvtimme sedan. Kände mig sjuk, och lät bli att stressa. Men till eftermiddagen kom jag till skolan, det var ändå bra, för då fick jag lite papper och sånt som jag behöver till proven som är när vi kommer hem från Paris.

Alltså direkt när vi kommer hem från Paris.

Får väl läsa på flyget eller något.

Nu har jag packat i alla fall, och planen är att jag stiger upp halv fem imorgon bitti, så jag hinner äta frukost, fixa mig och packa allt jag inte kan packa idag (och tro mig, då jag använder linser, borstar tänderna, och bara har en uppsättning smink är det ganska mycket).

Lovely.

Det är därför jag ska sova snart typ. Ska bara duscha. Efter det ska jag packa ner mitt schampo.

Yeyeye. Imorgon åker vi till Paris. Ska bli sjukt najs. Är borta fyra dagar (hemma måndag kväll, meet you then eller kolla in min blogg då) och har faktiskt s.k. fritid. Jag ska leta studentklänning! Den vill bli köpt i Paris, jag känner det på mig.

Puss mina sötnosar!

Kommentarer
Postat av: Louise

Det skulle jag också ha gjort.. men det blir i Köpenhamn nästa vecka i stället! :)
Ha det så kul i Paris, och lycka till med inköpet av studentklänning.. ta med stora plånboken!
Maah. Je t'aime Paris!

2007-04-20 @ 08:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback